måndag 9 november 2009

Sjuk än :(

Verkar inte bli bättre efter att förkylningen & febern slog till rejält i lördags. Mår inge bättre iaf. Fortfarande feber, ont i kroppen/halsen lite snorig. Men som en förkylning. Ont i skallen oxå.
Tror min kisse tyckte synd om mig igårkväll för hon kom & la sig på mig rygg & sen vägrade hon flytta på sig... att lägga sig på min rygg gjorde alltid min förra katt Ineez (RIP blev påkörd för 1½ år sen). Men min nuvarande katt Ziri brukar aldrig komma & lägga sig på min rygg när jag ligger i sängen. Kanske förstod hon vad jag & älskling låg & pratade om kvällen före. Sa att jag kunde sakna Ineez som alltid kom & höll min rygg varm... Lite skumt är det att Ziri då gör det kvällen efter... Kan katter förstå vad man pratar om? Eller så tyckte hon helt enkelt synd om mig & ville väma mig.

Verkar va många som e sjuka nu. Fick mess igår om att jag blivit bokad för att jobba på Nybo, typiskt! Bara att ringa & säga att jag var sjuk. Nyss ringde dom från Hemtjänsten & frågade om jag kunde jobba kväll. NU måste jag bara bli frisk! Vill jue inget hellre än jobba, en liten arbetsmyra är jag nog allt...!!! ;) Men dels behövs pengarna såklart, men jag tycker det är så roligt att arbeta. Och när det är på flera olika ställen också så blir det roligar epå det viset att det aldrig blir trist. Aldrig samma rutiner osv... Så jag trivs att vara tim vikare lite överallt :)

Ska ta & släppa ut voff nu en sväng på bakgården. Tror inte jag lyckas komma ut på prom med honom så älskling får gå när han kommer hem. Men kanske känner mig piggare om en par timmar så kan jag ta en kort prom.
Ska se lite på Våra Bästa År, har inte sett på flera veckor så där lär väl ha hänt en del...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar