onsdag 11 november 2009

Oleum Basileum

haha låter som en trollformel eller nå´t sånt... Men är iaf vad sköterskan på VC tyckte att jag skulle prova. För enligt henne så tyckte hon att det fungerade bättre än hostmedicin... Får ge det ett försök :) Mackan får fara in på Apoteket när han slutar & inhandla en flarra :)
Typiskt att bli sjuk nu, för alla verkar som sagt bli sjuka. Telen ringde två gånger imorse, dels om Hemtjänsten & sen andra dagis här i Nyland. Men jag ska som sagt VILA VILA VILA...
Flunsan gör så att jag blir alldeles matt i kroppen & känns som att jag har feber fast jag inte har det. Så faktiskt behövs vilan...! ;) Men vill jue jobba, så nu jädrans ska jag bli frisk. Ska skicka MackanIca oxå & handla massa frukt, med härliga c-vitaminer.
Älskling har haft en trötthetsperiod nu, så jag tvingar honom att äta vitaminer... Tramms tycker han men vitaminer behövs nu när det är mörkt typ dygnet runt... Inte mycket dagsljus nu inte & särskilt ingen sol. Så extratillskott av vitaminer behövs verkligen.
Ska ta mig en kort prom nu med Figo. Vi behöver det båda två! Luft!
Tog min första prom igårkväll. Hade inte varit ute gått då sen fre kväll. Skönt med luft, men ingen lång tur.
Nästa vecka när jag förhoppningsvis e helt frisk, då ska jag ta itu med att börja träna igen. Sagt så många gånger att jag ska träna men det håller ett tag sen hittar jag på massa ursäkter att låta bli. Fram till jul ska jag väl lyckas. Iofs har jag annat mål oxå. Men det håller jag för mig själv :)

Har en gnällande Figo brevid mig. Grann hunden löper... *suck* Igårmorse släppte jag ut Figo på baksidan medans jag dammsög & torkade golven. Tittar ut sen & ingen hund... Så bara att ta på sig & ut & leta. Skit irriterad var jag & svettig efter det lilla städandet. Då har han smugit iväg till grannen ovanför för att som sagt deras tik löper. Hade jag vetat det hade jag inte släppt ut honom men han stannar alltid på bakgården. Dan innan låg han ute flera timmar. Men nu blev frestelsen fööör stor... Hade tom försökt ta sig in till dom, krafsatdörrn. Såfort han såg mig sjönk han liksom ihop... Visste att han hade gjort fel och lommade iväg hem igen.
Så nu står han & gnäller & vill ut... Upp till granntiken... Det kan han glömma! Iaf själv...! Ska ta en prom med honom nu, men lär gnälla lika mycket igen när vi kommer in. Inte lätt inte för hanhundar när det e löptikar i farten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar