onsdag 11 november 2009

Stickning

Gårdagen: Måste bara skriva lite om min stickning. Snälla Eva kom in (på egen risk) igår en snabbsväng. Jag hade kommit till att jag hade stickat hälen på min sock och sen då? HJÄLP!!! Eva var såklart hjälpen... Kom hit i bacillhuset & stickade & visade hur jag skulle göra fortsättningen. *tack snälla* Så nu är det "bara" slätstickningen själva foten liksom kvar. Och sen ska det bli nån specialare oxå frampå tån. Men det är några varv slätstickning kvar som sagt... :) Men verkligen skoj att lära sig, men svårt oxå! Lite pillrigt med alla stickor & veta vart man är. Avig eller rät? haha


Här ser ni EVa som stickar på min socka... Många stickor behövs...

Måste bara visa vad jag fick med posten igår. Ett par raggisar, tjocka & härliga.
Var från min fd svärmor i Övik. Pratade lite med henne på Facebook & då hon hörde att jag höll på att sticka men att jag trodde det skulle ta sån tid innan jag skulle få mina klara så tyckte hon att jag behövde några att värma mina kalla fötter i. Särskilt nu när jag var sjuk.
Tänk när man kan sticka såhär... Supersköna oxå!
Tusen tack snälla Carin. Iofs läser hon inte min blogg men skriver tack ändå! :)

Härlig färg oxå! När jag & mitt ex var tillsamans stickade Carin varsin superfin tjocktröja åt oss, typ lusekofta. Verkligen fin, den har jag kvar än. Typ 11år sen hon stickade den men den e lika fin ännu. Oj.... Vad det känns som tiden gått fort. Men kanske lyckas jag få till kläder sen oxå! haha Man måste som ha ett mål ;)

Nee nu till Bönderna på fyran & sen Grey´s på femman. Tevekväll :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar