måndag 9 november 2009

Övik

"pratade" med en gammal väl på Facebook. Vi har pratat länge om att ses men blir som inte av. Och jag hatar när saker inte blir av... Så slutade med att vi chattade men så ringde jag upp henne. Så nu har vi bestämt att ses nästa vecka. Hon & hennes familj bor i Moliden, så ska bli så skoj att se deras hus, träffa henne, barnen & sambon. Snacka lite "gamla" minnen & så. Blir nog att jag stannar över så vi kan dricka lite vin & umgås på kvällen. hihi va roligt!
För ca 8 år sen umgicks vi en hel del. Under min Övikstid. Lärde känna varann eftersom våra dåvarande pojkvänner var kompisar. Var ute tillsammans mååååånga helger & haft en hel del spelkvällar. OJ va roligt det ska bli. Träffade henne & hennes familj en snabbis för två år sen. Då bodde dom några nätter i Kfors på campingen. Var dit då så surrade vi lite. Hann som inte ses just nå mer då för jag jobbade. Sen dess har vi messat & så men aldrig setts nå´t mer. Så det ska verkligen bli roligt.

Ska försöka börja förbereda dagens middag. Tänkte göra gryta så ska fixa köttet så det får puttra lite för sig själv innan resten av ingredienserna ska i.
Känner mig inte så mycket bättre i förkylningen, men roligt att planera roliga saker. Då blir man ändå på lite bättre humör.
Nästa helg ska vi förresten oxå bort och umgås medgoa vänner. Ska med Jonas & Therese till stugan i Docksta. Även ett annat par ska med. Så lär bli en supertrevlig helg det med. Redan planerat att vi ska bowla på lördag dag & så spelas spel (såklart). Bada badtunna lär dom andra göra men dåkan jag säkert fixa med nå´t annat... Nå gott att äta eller så... För jag badar INTE! Så nästa vecka kommer att bli trevlig.

Hoppas jag blir frisk snart, ska jue även ha möte för vår Pysselklubb! ;)

Näe ska kolla till om köttet är tinat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar