tisdag 10 november 2009

Svinis?

Fortfarande jätteförkyld... Och typ ingen röst, sitter som i halsen den här förkylningen. Dom ringde nyss från dagis i Bollsta, hon presenterade sig & sen -OJ är du förkyld? -Ja aningens tyckte jag. Har knappt nån röst alls idag... Så fick lov att neka till att jobba ons-tors.
SÅ jag undrar kan det vara svinis? Hörde igår att på ett av ställerna som jag brukar jobba på så är det två i personalen som insjuknat i svininfluensan... Kan jag ha blivit smittad där? Hur lång tid tar det isåfall innan det bryter ut? För jag var inte där & jobbade förra veckan utan veckan före det... hmm Ska kanske ringa sjukvården...!!! Jag e liksom jämnförkyld, blir varken sämre eller bättre. Och är jue inne nu på dag 3 i förkylningen. Borde jue börja bli bättre vid det här laget.
Ska ta & googla svinis nu & kolla om det är nå´t som stämmer in på mig...

2 kommentarer:

  1. Ring vc vettja!!
    Oj har två stycken insjuknat..vart då?
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Joo ska nog ringa imorrn, hostar så det gör ont nu... Kanske kan få hostmedicin iaf om det inte visar sig vara nå´t annat.
    Tydligen två personal inne på Nybo sa Mallan. Men vet inte om det är sant, men hon hade hört det.
    Uscha, men förra veckan jobbade jag inte där så hoppas att det inte är det...

    SvaraRadera