tisdag 20 oktober 2009

Tisdag

Strul hit & dit. Fick en bokning för ca en månad sen om att jag skulle jobba på ett gruppboende här i Nyland. För er som inte vet, så lägger man sig tillgänglig i ett datasystem & sen så ser den som bokar vilka som finns tillgängliga & bokar sen en person. Den-vilket då i mitt fall är jag... haha... Så alltså får jag bokning om jobb den 21/10 16.00 till 22/10 15.00 Skumt nog så får jag ännu en bokning på samma gruppboende men för den 22 till den 23hmm, ringer ner till boendet & nej det finns inte med att jag skulle jobba imorrn. Förstod nästan att det var så för man blir inte schemalagd 2 dygn i streck. Men inte boendet själv som bokar utan det gör chefen & hon är chef för flera boenden, 6st, eller om hon fått ännu fler nu... Men irriterande då det blir fel, och så länge sen jag fick bokningen nu också så jag har tackat nej till annat jobb...!!! Iallafall så slumpade det sig så att en var sjuk imorrn så ska jobba där på samma boende ändå fast 7.30-20.30 Ska ringa chefen imorrn & gnälla lite.... Borde faktiskt få kompensation, betalt för hela dygnet. Annars får hon banne mig skärpa sig, hänt nu flera gånger att det blivit dubbelbokat & snäll som man é så har jag inte sagt så mycket om det. Men hädanefter så ska jag ha betalt!!! Visserligen känns det skönt att gå hem imorrnkväll & sova i sin egen säng.

Får inte riktigt till det här med stationära datorn heller, ibland så stängs sidorna bara ner. Skitskumt! Mackan tror han måste installera om allt igen... *djup suck*
Ska ta & duscha nu & sen se Desperate Housewifes & sen sussa. Börjar som sagt tidigt imorrn & innan jag börjar ska jag hinna med att gå en prom med Figo & sen lämna in honom hos pappa & Eva. Säger det igen, TUR vi har att dom bor nära & att dom är så gulliga & har hand om Figo när vi jobbar. Annars skulle det inte fungera att ha hund. Vår älskade lilla Figo.
Läste ut boken Marley & jag & huga vad jag grinade dom sista kapitlen av boken. Blir så att jag tänker hur det kommer att bli när Figo blir gammal & tillsut måste avlivas. Oj vilket tomrum det kommer att bli. Låg i sängen & läste med tårarna rinnandes, då kommer Figo & lägger sitt huvud mot min axel... hihi sötis! Visst han kommer att va saknad men förhoppningsvis är det många år dit. Han fyller 5 år i december så han är snart medelålders... ;) Mattes älskade hund. hihi man får vara glad åt åren man får uppleva med honom.
Gissa om han blev överlycklig förra veckan. Kom på att jag inte gått med honom till fotbolls/hockeyplan. Nu har hockeysässongen kört igång & vad bildas ute på baksidan av hallen då? -Snöhög!!! Gick förbi där & skulle se om Figo reagerade på snön. haha behövde jag inte fundera på egentligen om han skulle göra. Figo fullkomligt äääälskar snö så han såg direkt den lilla snöhögen som bildats där bakom. Full fart upp i snön & började gräva & skälla, helt överlycklig. haha lätt att en liten voff glad minsann... Han e husse upp idagen... Älskar snö!

Näe dusch & så får jag se om jag orkar med nå tevetittande. Jättetrött!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar