fredag 23 oktober 2009

Nu soffläge

Jag vet att blombilden är väldigt pixlig, men tycker om den ändå! Länge sen jag bidrog med en bild nu... Virre känns blomman igen? ;)

Jobbade till tre, dan förflöt som den skulle. Fullt upp med andra ord. Knatade efter jobbets slut iväg till Eva för att hämta Figo. kaffe & tårtrester sen igår, Evas födelsedag. GRATTIS i efterskott, glömde skriva grattis här igår...
Mackan kom han oxå när han slutat & så iväg bar det till affären. Sen hem & förberedde dagens middag, mexikansk soppa. Medans den puttrade så bäddade jag rent & sen så städade vi huset-så himla skönt att ha allt städat så behöver man inte ha det liggandes över en inför en ledig lördag. Tog upp en diskussion med Mackan nyss medans vi käkade. Så himla less att det bara är jag som tar städansvaret här hemma. Okej jag säger inget om det om jag jag varit ledig mycket. Men när vi båda jobbar så måste man jue hjälpas åt. Älskling är så dålig på att ta egna initiativ, så kände att jag måste ta upp saken innan jag irriterar mig ännu mer på det. Ok, dammsuga nån gång emellanåt händer att han gjort. Men städning är så mycket mer... Börjar jag med nå´t får han liksom lite skuldkänslor & ska börja med samma där jag håller på typ. Men hallå! Finns ett helt hus att städa, damma, torka, plocka undan, ... Ja iaf så har vi (hmm jag) bestämt att hädanefter ska vi ha én riktig städdag på torsdagar. Och då inte bara dammsugning, för det göra typ varje dag här hemma ändå. Utan en grundligare städning, punkt!!!
Nu ska jag bege mig till tevesoffan, strax Idol. Om jag nu orkar härda ut & se hela programmet. Så himla trött nu. Sov som lite dåligt natten som var & sen hålla igång hela dan. Plus att jag sträckt min vänstra skuldra & uppåt nacken. Stramar & gör ont. Säkert lyft nån på fel vis. Lätt hänt när jag inte jobbar så mycket på boendet där jag varit nu. Lätt hänt att man lyfter eller tar i på fel sätt. Hoppas att det är borta imorrn iaf. :) Ledig dag än så länge iaf imorrn. Skulle ha haft ett tolvtimmars pass imorrn, men vårdtagaren det gällde var dålig & gick bort igår morse. Skulle va skönt att ha en ledig dag, jobbar ändå över 40 timmar denna veckan. Men jobbar gärna så inte helt fel om jag blir utringd heller. Annars så blir det ev en date med Ramona.

3 kommentarer:

  1. På min dator ser blombilden inte ett dugg pixlig ut, jag tyckte den var kanonfin!! :)
    Tro vad vi ska hitta på imorrn då? :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lite väl kornig, men var mörkt inne...

    Jadu vi får se vad det är för väder. :) Och så tänkte jag höra om du kunde hjälpa mig med några bilder... ;)

    Kram & höres imorrn

    SvaraRadera
  3. Självklart kan jag det bruden :)
    Kram kram!!

    SvaraRadera