måndag 19 oktober 2009

Måndag

Inte hänt mycket här hemma idag. Klev upp vid halvsju. Tänkte det är lika bra att vara färdigfixad om nån skulle ringa om jobb. Mackan jobbar fm & då börjar han kl sex, så alltså får jag jobb måste jag gå med Figo innan jag drar iväg också. Så kände igår att det är lika bra att kliva upp & vara förberedd så är det bara prommisen kvar. Men såklart ringde ingen. Annars är det så att när man verkligen känner att OJ Nu vill jag sova idag, ja då kan det ringa från flera ställen. Men idag nu när jag hade förberett då är telen tyst minsann.
Gick prom med Figo strax efter åtta. Då hade det börjat ljusna. Va som skumt ljus ute imorse, solen försökte kämpa sig igenom molnen. Dimmigt var det också. Tog med mig kameran & voff & va ute ca en timma. Innan vi kom hem igen hade den lilla solen försvunnit & himlen var tungt grå, och mörkret lagt sig över Nyland igen. Usch vad det varit mörkt idag. Regn & trist.
Grejjade lite hemma & sen skulle jag se Våra Bästa År, men då somnade jag såklart i första reklampausen. Sov till halvett... Sen har jag även sovit större delen av eftermiddan & kvällen oxå, inte känt mig så pigg. Hade redan imorse ont i magen, och det har inte blivit bättre. Jätteillamående & ont i magen. Har jag fortfarande. Har inte alls varit sugen på nån mat. Mackan gjorde soppa så tog en liten tallrik. Hoppas det är bättre imorrn, ska jobba då på Nybo Hemtjänst. Tur är att det är ett kortpass, 7-11. Sen börjar jag inte förrs fyra på onsdag men då är det ett dygnspass som står på tur så hoppas verkligen att magen e bra igen tills dess.
Bara det inte är masjuka. Men är det nå´t som går nu???? Lär visa sig, men förhoppningsvis är allt bra igen imorrn.

Ska gå & fortsätta sova nu. Har påbörjar läsa en bok så blir nog en par kapitel i den först. Läser Marley & jag, hihi lättsam bok. Har inte sett filmen men vill se den. Jenifer Aniston e jue med & då är den säkert bra. :) Tycker hon e en bra skådis, efter hon var med i min favvoserie Vänner(Friends)

Näe bäst att försöka sova nu så man orkar med morrondagen.

kram & natti

1 kommentar:

  1. Men huvva då :( Håller tummarna för att det inte är magsjuka!! Krya på dig vännen!
    Kram!

    SvaraRadera