onsdag 21 oktober 2009

Kväll, sååå skööönt! :)

Upp i ottan, ja jag tycker att det är tidigt att kliva upp klockan sex... Inte min tid helt enkelt. Skulle gärna kliva upp vid halvåtta varje dag, hade varit perfekt. Men iaf! Upp fix, lite frullevälling & så ut med Figo strax före sju. Gick en liten prom & sen lämnade jag av honom hos pappas. Började jobba halvåtta. Relativt lungt egentligen på mornarn där jag jobbade idag. Vi är två som jobbar tills större delen av dagen då brukarna har lite grövre handikapp, dvs sitter i rullstol och så... Men så halvnio då vi precis tagit upp en (av fem) så ringer telen. Distriktssköterskan som vill vi ska komma upp på vårdcentralen & ge brukarna vaccination. Men vadå? Vi har inga bilar att ta rullstolar i, som hon först försökte få till att vi skulle gö. Omöjligt! Då ringer hon & fixar färdtjänst till alla till 10.45, ojoj PANIK!!!! Försöka få alla klara & färdiga för avfärd tills dess, och så hjälper det inte att försöka stressa på dom heller... Då går det bara långsammare. Iaf lyckades vi få upp alla, letade fram alla reserullstolar osv. Klara precis tills taxin kom *puh* Fast strul med bokningen då inte alla fanns uppskrivna och annat. Kommer iväg iaf & hemma igen vid ett. Så förmiddagen gick minsann i ett hejdundrande tempo. Som tur va så förflöt eftermiddagen i samma vanliga lunk som sig bör. Men hanns bara med att kasta i sig lunchen, ingen rast idag inte. Men gick bra ändå.
Jag tycker om sådanahär dar där det händer lite, haha. Dan går undan fort & det blir lite utöver rutiner. Kom hem strax efter halv nio, skönt när det är en par minuters gångavstånd till jobbet. Har jag visserligen till alla mina sju olika ställen här i Nyland som jag jobbar på, åtta om jag räknar med ett ställe där det inte blir så många arb pass per år. Nyland är litet :) hihi Skönt att kunna promma/cykla/åka spark till jobbet.
Hoppas den här vintern bjussar på samma fina sparkföre som förra vintern. ;) Min nymålade spark (gröna faran) hann inte med så många turer innan våren kom...

Imorrn börjar jag jobba 16 & går av 15 på fredag. Blir en tur till Övik på förmiddan. Eva ska upp med två av barnen för umgänge med sina föräldrar. Följer med som resesällskap & så blir det väl lite god lunch & ev lite affärs spaning. Får se vad som hinns med. Hinner iaf bara hem innan det är dax för att jobba. Bra d! Går dan fort.

Nu ska jag joina min älskling i sängen. Han sover säkert redan, jobbar förmiddag & då är han trött! Ibland lägger han sig tom vid nio.

Suss gott alla.
kramiz

1 kommentar:

  1. Shoppa lugnt :)
    O ha en bra dag på jobbet!!
    Kram!

    SvaraRadera