lördag 27 juni 2009

Snål?

Har grillfest ikväll juh. Och dom som kommer brukar alltid ta med sig eget kött eller vad man nu vill grilla men så brukar vi har gjort potatis & haft sås lr cremefraiche, sallad lr dylikt till. Men den här gången har jag bett alla ta med eget ätbart/drickbart & tilltugg. Men då känner jag mig snål, samvetet gnager i mig. Men samtidigt så blir det oftast att vi har festerna här hemma & det blir dyrt i längden. Eftersom vi då alltid bjuder oxå. Så ikväll e jag "snål" & bjuder på inget utom mig själv...
Den här månaden e jag superfattig & får leva typ på Mackan. Så kan inte hålla på att bju en massa. Så hoppas alla som kommer förstår det. Och ni som kommer & läser i min blogg... :)

Kycklingfilén jag & Mackan ska grilla ikväll ligger i kallvatten nu för att tina, & köpt till salladen jag tänkte äta till. Köpte lite potatissallad till Mackan oxå, han vill inte bara äta sallad till maten. Och två majskolvar, mmm gott! :) Och så vitlöksbaguetter :) Ska ruccolasalsan som jag skrivit om tidigare & äta till. Men e jue inte direkt en salsa utan en sallad. Salsa tycker jag e nå´t såsigt inte sallad typ.
Jäjä nu ska jag lägga mig & försöka sova lite. Köpte lite vattenmelon som jag tänkte vi skulle käka när jag vaknat, hoppas bara jag somnar. Annars blir det en trött & grinig Vera ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar