tisdag 23 juni 2009

Plantering & kamera:)

Börjar med planteringen. Var först till Bodéns som jag skrev tidigare. Em & barnen följde oxå med. Blev en hel del inköp, två stora hängamplar & sen blommor till två balkonglådor. 450 spänn blev notan.
Hem till mig & slängde av blommorna & så styrde vi kosan till Kfors & träggårn där. Ville handla trädgårdsgloxinia & har just bara sett dom där. Köpte två sådana & så en vit/rosa pion & så 6st perenna blommor. Så många tyvärr som dog nu i vintras så hoppas på bättre tur den här vintern. Men såg efter jag planterat att det behövs ännu mer perenne till rabatten så får bli sen. Har inte råd med fler nu. Slutet på månaden juh...
Hungriga var vi oxå då klockan passerat ett när vi kom från blomstället så blev en lunchsväng på Frasses. Men huu dom hade inte goa burgare inte. Blir inga fler burgare där minsann...
Hem & medans jag planterade hade barnen, Em & även Mackan lite vattenkrig. Barnen fick vattenpistoler till sina barnboxar på Frasses. Så dom fick invigas.
Skjutsade hem Em & barnen & nu har jag fixat lite mer ute. Och påväg hem gick jag in på spelhörnan & hämtade ut ett paket som kom idag. Kameran! Vadå tänker ni kanske? Har hon inte en kamera?! Jo! Men det här är en liten behändig kamera som rymms i fickan typ. Perfa att ha med när systemkameran känns för stor. Har batteriet på laddning så ikväll ska den provas :)

Ska gå en sväng m Figo nu. Blir nog att jag kikar förbi hoa pappas, dom e påväg att fara på semester igen. Pappa norröver med hojjen & Eva & barnen åt motsatt riktning med husbilen. Ja se campare e dom allihopa...! ;)
Själv så ska jag ta mig en tur till Em för att se en film. Karlarna våra är & fiskar. Då är det bra mycket roligare att se film...;) Och orkar jag ikväll så ska jag se So You Think You Can Dance! :)

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar