lördag 5 december 2009

Snö & blask

Sååå fint ute igår. Började snöa precis när jag var påväg hem från dagis vid halvfyra. Fina snöflingor dalade ner. Gick ner till pappas & hämtade en glad Figo. Tog en prom med honom i den härliga nysnön & sen hem. Kom precis innanför dörrn då älskling oxå kommer hem. Med köpmat från Kfors. Kändes jobbigt att behöva kocka igår så fick bli pizza istället. Efter maten satte jag mig i soffan med lappen i knäet men kände att det här klarar jag inte utan sömn.
Så la ifrån mig datorn & sov en timma, sååååå skönt.
Drog sen ner till Ramona för surr i kvadrat (haha snodde ditt uttryck Ramona... ) & Idol. Såg även uröstningen & Idol eftersnack där innan jag begav mig ut i det snövita Nyland. Trevlig kväll med som sagt surr & surr... haha Uppfattade inte många ord där i eftersnacksdelen... ;)
Ringde till söta svägerskan som jag pratat med en snabbis lite tidigar epå kvällen. Hon e oxå en nattuggla liksom mig, & jag var inte så trött. Blev att jag svängde in till henne, en liten omväg innan jag for hem. Spelade lite spel & surrade. Var hemma iaf strax efter ett.
Nöjd & trött efter en trevlig dag med jobb & goa vänners sällskap.

Sov till halvelva idag. Skönt! Har inte hänt måga knop här hemma än.
Ska ta en prom med voff nu, sen lite fix här hemma. Handla nå´t gott till middag oxå kanske?
Mackan skulle sluta tidigare idag, redan halvtre så ska hämta honom då. Jag behövde bilen idag så sa att då hämtar jag honom. Men nu hade han jue kunnat haft bilen ändå för behöver inte den förrns efter tre... jaja Världsliga problem...! Ska hem till Mallan & gratta henne lite sen. Fyllde nämligen år igår... :) Visserligen har hon redan fått sin present i förskott men har en liten sak till åt henne ;) Ska även skjutsa brorsan till Kfors sen, julbord med jobbet. Men sen är inget planerat. Ska nog pynta lite mer här hemma. Och så ska jag se till så att Mackan fixar med det sista ute, med belysningen. Skyltsöndag här i Nyland imorrn så vore kul att ha utebelysningen klart.
Imorrn jobbar jag ett sju till fyra pass. Blir nog ingen skyltsöndag för mig. Blir nog att gå & hämta voff & sen hem & sätta på teve & radio på hög volym så han inte hör fyrverkeriet....
Måste fundera ut nå´t att baka oxå. Blir styrelsemöte här på måndag kväll. Och eftersom jag stänger på dagis på måndag så hinns det inte med att bakas då. Så ska kika igenom lite recept så får se om det blir nå´t gott. Konsumpaj tänkte jag först, enkelt & gott. Men skulle ha fått till nå´t lite juligare...

Men nu först prom med Figo!


En text som jag haft i huvudet nu sen igår. Tränar för fullt luciasånger på dagis & en låttext tycker jag är så fin. Kommer inte ritkigt ihåg orden... Men här kommer den!

"Glöm inte bort att änglarna finns
att dom är här för att se hur du har det
Dom kan hjälpa dig, fast dom inte syns
Glöm inte bort att änglarna finns"

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig kväll igår :)
    Men som du sa, så blev det mer snack än idol tittande haha men inte mig emot, mycket trevligare att sitta och prata juh :)
    Vet du vart jag svängade in åt i sundsvall idag då... bolaget!! Snacka om det fanns mycke gottigott där, hur mycket nytt som helst ...eller nytt o nytt vette fasen haha
    Men inga bokhyllor blev det :( fanns bara 1 i sundsvall, 0 i h-sand och 0 i sollefteå *snyft* Ska ringa o höra med Övik imorrn tänkte jag!

    Ha en trevlig kväll så hörs vi!
    Kram!

    SvaraRadera