söndag 29 november 2009

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent
Det börjar bli lite adventsfint även här hemma. Men har tagis tiiiiiid idag. Har börjat med så mycket annat på vägen... Möblerat om i gästrummet, städat garderober vilket resulterade i en hel säck med kläder/gardiner som vi ska fara med till UFF. Men först ska vi gå igenom resten av garderoberna. Handlat & lagat mat oxå! Tvättat fönstren & dammtorkat. Tagit fram mina bananlådor med adventspynt, fyra stycken... Behöver jag tillägga att jag totalt har ca 10 lådor med julsaker+ en par säckar med stora saker... ;) Här ska snart vara julfint! :) Tänkte börja efter 2:a advent & ta fram alla tomtar & sånt. Efter jul har varit brukar jag va less på allt så iår ska här tomtas i tid. :)
Men nu gör jag kväll. Ska upp sex imorrn. Har inget jobb än men rätt som det är blir man utringd & då är det lika bra att vara uppe & klar. Mackan har förmiddagsvecka så blir jag utringd måste jag gå med Figo oxå & då tar det jue längre tid att komma på plats. Så den här veckan blir att kliva upp i tid. Har ingen ringt strax efter sju kan jag jue lägga mig igen.
Hoppas ni haft en trevlig första advent!

2 kommentarer:

  1. Inte helt lätt att få till advents-/julstämning när regnet pissar ner och det är 5 grader varmt! Det känns helt fel att tända adventsljusstakarna tycker jag men efter 10 banankartonger med julpynt kanske ni får till den rätta stämingen tillslut!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Blev så fint på lördagkväll för då kom det lite snö så marken blev vit. Men idag regnar det...*suck*!!!!
    Var ute idag med dagisbarnen & det var BLÖTT, alla var blöta :/
    Jo när allt pynt e uppe då jäklar borde julstämnningen innfinna sig... Får ta & spruta fönstren fulla av snöspray ;)

    SvaraRadera