söndag 11 oktober 2009

Söndag

Verkar som att jag blir ledig idag, än har ingen ringt. Härligt!
Igåt hade jag en kortpass på Hemtjänsten Yttre, 7-12.30. Sen hem & surrade en stund i telen med mormor & internetade lite. La mig & läste lite på sängen sen vid två & somnade efter stund. haha drömde skumma drömmar, bla där våra missar kom hem med tre kattvänner. hihi & vi beslutade att även dom katterna skulle få flytta hit... haha värsta katthemmet här isåfall! Näe räcker gott & väl med två missar.
Men sov dock lite väl länge, vaknade till & då visade klockan tjugo över fyra. Skit oxå! Affärn e stängd då, stänger fyra här i byn på helgen. Och Mackan hade inte tänkt ut nånmat heller & han skulle ut & jobba klockan sex så vi beställde pizza. Vilket jag sen ångrade. Beställde en Opera med lök & tomat, och vad händer? När Mackan kommer hem med maten & jag öppnar kartongen så hade dom glömt att lägga på dom extra ingredienserna så istöllet för att en ny pizza så lägger dom dit dom i efterhand. Inte vill jag äta rå lök på pizzan, så var bara att peta bort löken & tomaterna... Irriterande och jag var fortfarande nyvaken så då blev jag gnällig. Ringde dit & frågade vad dom tänkte...! Så DÄR handlar vi inget mer iaf!!!! Dålig stil!!!!

Mackan drog iväg strax före sex & jag hamnade i tevesoffan framför en gullig film. Prom med vof i kylan blev det sen & så lite Körslags tvtittande. Men Körslaget är verkligen inget jag kommer att följa, trist program!
Konstig känsla att det var lördagkväll & jag var ledig & hande inget inplanerat. Men rätt skönt också. Satt & ugglade framför dator & teve så blev inget menigsfullt gjort. Pratade med brorsan tjej vid halvelva & då var hon promenadsugen. Så hon kom hit strax före elva & sen tog vi en sen kvällstur runt Nyland. Gatlyserna hann släckas så vi tog storvägen hem igen. Sen satt vu & surrade, drack Trocadero & bulle. Halvtvå skrapade hon av bilrutorna & styrde hem till Flärkgatan igen. Själv så hade jag lite Farmande & Kockande kvar sen blev det sängen för mig oxå. Skoj när det är fler som är som jag, som tycker om & att nattuggla. ;) Så det blev en riktigt trevlig lördag kväll. Somnade väl framåt fyra... Så verkligen TUR att ingen ringde mig imorse... haha hade nog varit som en dösill då!
Oj Nu kommer Mackan oxå upp... Då blir det frukostfika gemensamt idag *mys*

Ikväll blir äntligen vår middag av med Ramona m familj! Härligt med Chinamat & trevligt sällskap.
Ska ta & fixa kaffe nu. Eller jag slipper det hör jag, Mackan har börjat med det redan. Ja men då får jag gå & sköra till lite soltorkade tomater. Älskar det som pålägg på mackor.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar