torsdag 15 oktober 2009

Rännardag

Haft en riktig ränna runt dag. Klev upp vid nio. Lite fix & sen prom med Figo runt Nyland & sen förbi Ica & upp vid dagis påväg hem. Figo fick hälsa på barnen, det tycker han om. Upp med framtassarna på staketet & bli klappad av många händer små. hihi
Fick även en till jobbdag där, den 26:e, jobbar även där den 27:e & ev beroende på hur mycket barn det blir, men blir det många barn så ska jag öven jobba den 29 & 30. :)
Iaf hem sen, väckte upp älskling, själv hoppade jag in i duschen. Sen fix, fika & så brummade vi iväg till Kfors vid tolv. Skulle till Mackans syster för sista planering inför lördag, vi ringer på & går in. Inget svar när vi ropar, hmmm Ingen hemma???? Jo Virre, läser du detta nu så haha så kan jag inte låta bli att skriva ner..., hihi Mackan gick upp & ser att det sovs så gott i sovrummet. Så vi smyger ut & gör våra ärenden istället. Spraylim hittades åt på Colorama, sen in på bolaget en sväng. Ringde & bjöd in oss på kaffe till Jonas, tänkte att lilla trötta svägerskan ringer väl när hon vaknat.... ;) Jodå efter en stund ringer det, och hoooon har inte sovit... haha Mackan såg dig allt!!!!!
Så vi for dit & gjorde dom sista planerna inför helgens överraskning. Sen skjutsade jag mackan till jobbet. Jag fick ett infall påväg hem & tog omvägen förbi Sollefteå... Shoppade faktiskt en tröja, en tjocktröja & gissa vad mer jag kan ha köpt...???!!! Nå´t som jag aldrig går utan, knappt ens inne? -RÄTT!!!! En sjal! haha för jag har jue ingen sån...! Blev en jättefin lila sjal med blommor. Sjalar kan man aldrig få för många av... ;)
Kom hem igen vid sex. Ringde & beställde en sallad påväg hem som jag kastade i mig snabbt hemma. Sen prom med Figo & så ner till pappas för att låna dator ännu en gång, sista förberedelserna nu gjort. Kom nyss hem efter en liten tur till med Figo.
Ska pyssla nu lite & försöka hålla mig vaken tills jag ska hämta Mackan halvtvå, hue nu det ska gå? Öga blö" känns det som. Skittrött! Men har fixat kaffe så då håller jag mig säkert vaken. :) Koffeinkicken brukar inte va långt borta hos mig, hihi. Viktiga leveranser inatt oxå.... ;)

Får se hur det blir imorrn. Får jag inge jobb ska ev Ramona & hennes dotter komma på visit. Och sen undrade pappsen om jag ville joina honom & Julia & käka Chinamat. JAAA!!!! tyckte Julia så det kunde jag inte neka till. Trots att vi åt Chinamat i söndags. Så blir jag inte utringd blir det nog en trevlig dag.

Gardinerna har jag såklart inte hunnit med idag, men kommer jue fler dar.
ohhhh nu börjar kaffet verka, hihi, kan tänka igen! ;)
Skulle ha ringt till en gammal vän ikväll, men orkade inte surra. För vet att då blir det surr i flera timmar, mycket att uppdatera sig om. Fast iofs hon läser jue min blogg... Mycket JAG vill uppdatera mig om då... ;) Lite spännande saker som händer i hennes liv nu, start av företag osv... Så då vill jag ha en hjärna som fungerar så vi kan surra, hihi. Som tur va så var hon oxå trött ikväll så vi tar vår pratstund till veckan.

USCH! Hörde på nyheterna när jag satt vid datorn hos pappa, han satt vid teven då. Dom har hittat Emma som varit försvunnen ett bra tag. Hon var inte vid liv. Och dom hittade henne i Kramfors... huvva!!!! Alla hår reser sig på min kropp, otäckt! Hoppas verkligen polisen kommer fram till hur hon har dött...!
R.I.P Emma
Känner henne inte, vet alls inte vem hon var men stackars hennes familj, nära & kära & vänner.

Nu ska jag ta & fixa klart mitt pyssel.

5 kommentarer:

  1. Åkte till sollefteå alldeles själv? Men stinta då inte ska väl behöva åka själv...du skulle ha ringt till mig..det ska mycke till för att jag ska tacka nej till shopping :)

    Får du arbete imorrn är det bara att sms eller så ...annars dyker vi upp :)
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. haha blev en ingivelse när jag for från Bollsta, äh tar vägen rakt fram. Får jag fler infall kontaktar jag dig först...! ;)

    Jepp hör av mig imorrn om det skulle råka bli jobb...
    Får höras imorrn om tid, Mackan vill nog sova en stund så passar det er vid tolv eller blir det för sent? Hörs om det imorrn.
    kram

    SvaraRadera
  3. Efter 12 blir kanonbra för vi ska ta en rejäl sovmorgon eller iaf gå runt i pyjamas riktigt länge så absolut inte före 12 :)

    SvaraRadera
  4. Din lurk!!!! Du har avslöjat mig. Vi får se om jag kan förlåta dig. HiHi

    //V

    SvaraRadera
  5. Nu är jag tillbaka!
    Du finner mig på mfaeldt.bloggplatsen.se
    Jag följer fortfarande troget din blogg, fastän jag är dålig på att kommentera:p
    Hoppas att allt är bra! Kram Madde Fäldt

    SvaraRadera