onsdag 14 oktober 2009

Syjunta... ;)

Varit på Sandslån idag. Mallan och jag har prommat med våra hundar. Härligt höstväder för otroligt nog så blåste det inte. Tog turen runt till Hästagrund (eller hur man nu stavar det?), stannade till en stund nere vid stranden. Hundarna busade & vi satt & njöt av solen som värmde gott. Hann med en kaffetår hemma hos Mallan innan jag styrde hemöver. Mackan skulle ha bilen, började jobba tre. Tog en till prom med Figo, ner till pappas. Behövde låna datorn & skrivaren då Mackan inte fått till vår stationära dator än. Datorn fungerar sådär men går inte att få till med skrivaren.

Blev en sväng förbi affären innan jag & voff gick hemöver. Köpte en liten bytta turkisk youghurt. Fick en burk grekisk honung av Mallan som hon köpt när dom var där för en par veckor sen. Så ikväll blir det youghurt med flytande honung i. Tack gumman!

Har haft lite funderingar på att lära mig sticka. Tänk vad lättsamt att kunna sticka sina egna raggsockar & tussar :) Svärmor kan sticka och även Eva så tänkte gå en liten "kurs" hon dom. hihi Mallan blev oxå sugen att göra nå´t så då kom vi på att vi kan ha en liten "pysselklubb". haha ni kanske minns om era mammor när ni var små hade syjunta. Det hade min mamma med några vänninor, och även vi barn träffades då på dessa träffar & sydde. Men vi tänker INTE kalla det syjunta utan pysselkväll ;)
Kanske träffas en par gånger i månaden? Så nu undrar jag om nån fler är sugen? Lite tjejsurr & lite olika pyssel kanske? Int ehelt utformad än men idén tycker vi om. Kan man gö nå annat än att dricka kaffe & fika, få lite olika projekt gjorda också... ;)

Näe nu ska jag ta & fixa lite med tvätten. Och så står Ziri (min katthona) och jamar vid altandörren & vill ut igen. För femtielfte gången idag. Tror hon har guldfiskminne. Hon vill ut, fem sekunder senare vill hon in, sen ut, sen in... And so it´s going on...! Därför släpper vi nu inte ut eller in henne så ofta, Då får hon gnälla istället.

5 kommentarer:

  1. Men åhhhhh jag är PÅ!! jag har varit inne på detta koncept i säkert 2 år. jag minns hur himla mysigt det var då våra mammor hade sina syjuntor... shit vad skoj :) Har man bilder som skall redigeras kan man ju ta med sig datorn, inför jul kan man julpyssla lite osv osv :)

    Vet du vem fler som vill lära sig sticka...Isadora!! hon har tjatat på mommi jättelänge men hon har liksom ingen ork så nu skulle mamma vara snäll och lära henne för jag kommer fasen inte ihåg hur man gjorde haha

    Superbra initiativ och ide :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hihi, va kul! Jag och Ramona hade en vision om detta en gång i tiden - men det typ rann ut i sanden. Kram

    SvaraRadera
  3. Ramona: Ja men super! Då é vi fyra då! skoj skoj, vi får vidareutv idén...

    Ullis: Vill du oxå joina vår lilla "klubb"? Då blir vi fem & det bli nog super d! :)
    Bara vi inte blir för många för då blir det mycke surr & liten verkstad... ;)

    Kram tjejer! :)

    SvaraRadera
  4. hihi kan bli en sån där "klubb" som träffas år ut & år in, tänk om 30 år då blir det en artikel om oss i tidningen... haha!!!!!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha en tidiningsartikel om vår klubb i tidningen skall vi absolut satsa på!! Det kan fungera som ett utav målen i vår klubb :)

    SvaraRadera