söndag 16 augusti 2009

Natti natti

Sitter här mitt i natten. Skittrött egentligen men tänkte bara skriva några rader. Skulle ba kika lite på facebook innan det var nattdax & fastnade en stund i Farmville. haha snacka om onödigt tidsfördriv, & fattar egentligen inte alls nå´m om det. Men samtidigt kan jag intlata bli att spela det, ooooh nu måste jag skörda innan skörden förstörs,... åh nu fick jag ännu en gris... haha

Idag/kväll har vi haft trevligt besök. Thess, Jonas & Lukas kom förbi. Blev grattade i efterskott, fikat, prommat, käkat & spelat spel såklart! ;) Vid halvelva tror jag det var så ville inte Lukas sova mer så blev till att bryta upp & för föräldrarna fara hem till Kfors för att natta sonen i egen säng. Nästa gång far vi dit, bättre det. Vi som inte har nån liten som sover bättre i egen säng... :)
Timmarna bara far förbi när man har trevligt. Dom kom vid tre så blev några timmar vi fördrev tiden ilag & alltid lika trevligt har vi. :) Glömmer inte för första "spelkväll". Var för några år sen, innan ¨nån av oss hade hus eller barn... Jag & Mackan var till T & J i deras lägenhet. Tror klockan var vid typ åtta då vi började spela, och när klockan började bli efter två ringde jag till brorsan som jobbade natt på fabriken & frågade om han kunde hämta upp oss på väg hem till Nyland. Visst! Så vi satt & spelade tills klockan var nära sex på morronen, haha. Vilken natt!!! Men roligt hade vi. Gav upp nån gång efter fem & halvsov tills brorsan kom. Han tyckte vi var KNÄPPA!!! hihi Inte blivit nå´t lika långpass efter det, men blir ofta att vi spelar spel. Och alltid lika skoj jue!

Näe dax att sussa, jobbar mitt sista jobbar pass idag på schema. Börjar som vanligt 9.30 & jobbar till 10.00 på måndag. Fick en förfrågan från dagis om jag kunde jobba måndag men var tyvärr en öppning så det kunde jag inte. Men ska ev vara på dagis på tisd halva dan istället. Så det blir roligt isåfall, att återse alla "gamla" barn & ev några nya. hihi fortsätter jue att svammla så nu sätter jag punkt! ...

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Ska du vara på vimpeln eller? Jag och Isadora ska dit imorrn iaf, för imorrn börjar inskolningen :)

    SvaraRadera
  2. Hihi spännande med inskolning. Jo jag ska vara på Vimpeln fast inte på Bamse utan på Rosa Pantern. :)
    Kanske ses på tis då. :) Lycka till med inskolningen.
    kram

    SvaraRadera