tisdag 18 augusti 2009

Tisdag

Jobbade klart mitt sista arbetspass för i sommar igår morse. Känns lite trist, har trivts jättrebra med jobbet. Men får förhoppningsvis jobba nå´t pass extra där. Var bara såååååå trött igår, dels sov jag lite när jag jobbade & så var det som att luften gick ur mig. Jobbat fasen jag vet inte hur länge utan ledighet. Så var som att kroppen kände att nu har du jobbat klart för i sommar. Gick en sväng med Figo & sen sov jag en par timmar på soffan. Blev inte mycket gjort på kvällen heller. Bara hur seg som helst.
Idag har jag varit & jobbat halvdag på dagis. Skoj skoj! Och barnen e så söta när dom kommer springandes emot en i hallen & ropar "Ånika" eller "vona" eller ja tom Veronica... ;) hihi sötisar, och så är Veronica inte det lättaste namnet att säga heller. Har sen jag började vikariera på dagis hört en mängd nya varianter på mitt namn. Själv kunde jag inte heller säga mitt namn när jag var liten så jag kallade mig för "Onni"... haha vad jag nu fick det ifrån. För den varianten har jag aldrig hört nå´t barn säga heller...
Va ute på kvällsprom ikväll & gick förbi ett hus & då hör jag någon ropa VERONICA & FIGO! Och ut ur huset kommer en halvklädd jänta, haha. Hon hade sett att jag & Figo gick förbi & springer ut för att hälsa. Sött! :) Roligt att va omtyckt bland barnen... :) Har jobbat en hel del när hon gick på dagis.

Imorrn är det dax att bege sig till Hemtjänsten. Inte varit där på hur länge som helst känns det som. Var in där & surrad elite med några i personalen om hur det var med dom, och alla vårdtagare förra veckan. Känns konstigt att inte ha jobbat där på så länge. Har saknat både personalen & många vårdtagare. Så bli skoj att gå tillbaka och jobba där imorrn. Kortpass även då, 7-12 så känns skönt. Fått bokning även för helgen men jag ska kolla om det ev går att avboka. Kom inte in på min inloggning igår & så idag när jag jobbade så kom såklart bokning för helgen. HAde jue tänkt ha min lillasyster här hela helgen´för Mackan far bort. Och så har jag jobbar varje helg hela sommaren utom en. Så skulle va skönt att va ledig en helg. Annars får Julia komma när Mackan har älgjakten istället. Har iaf bestämt att hon ska komma hit en hel helg när Mackan e borta, ska vi ha lite tjejmys så får vi se vilken helg det blir.

Typiskt nog så börjar jag bli förkyld oxå. Hoppas det inte bryter ut rejält utan går tillbaka istället. Men halsen ömmar, huvudet ömmar & bihålorna börjar gö sig påmind. Så nå´t é på g iaf...! Näe nu ska jag ta & plöja lite i Farmville & sen är det dax för sängen. Superdupertrött nu...

natti natti

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju inte som att du hinner vara ledig speciellt länge trots att sommarjobbet är över! :) Förstår att du är sugen på en ledig helg, jag skulle inte ha pallat en hel sommar med bara en ledig helg, du är duktig på att jobba du!

    Jag har blivit din granne nu i det där himla Farmville men jag förstår inte riktigt meningen och poängen och inte fick jag köpa det hus jag ville heller :)

    SvaraRadera
  2. haha Farmville e skumt! Men lite beroendeframkallande, vill liksom till högsta nivån...

    Näe blev ingen ledig dag denna vecka. Jobb alla sju dar, fast mest bara ½dagar utom lördag då. Men helgen om två veckor har jag gjort mig "otillgänglig" :)

    SvaraRadera