onsdag 19 augusti 2009

Meningslöst?

Ibland känns livet bra meningslöst... Inne igen i en depperiod. Tänk hur humöret kan skifta fort. Jobbade idag till tolv sen for jag & Mallanarb förmedlingen för att anmäla oss som arbetslösa. Vi blev båda på skitirriterande humör av nån anledning. Ja inte på varann men inge skoj att va "gammal", ingen utbildning & arb lös. Känns hur drygt som helst. Känns ibland som att man inte har nå´t liv, tillbaka till att vara vikarie. Varför ska man leva? Näe kanske inte så allvarligt men känns verkligen så ibland. Vad har jag åstakommit med mitt liv? Nada! Inte nå´t jobb, ingen familj (egen) ja som jag skrev för en par veckor sen i min förra svacka... E skittrött nu så därför förstärks allt oxå. Påbörjart flera utbildningar & hoppat av, skit oxå! Känner mig bara så värdelös ibland. Huga känns ännu värre nu när jag börjar skriva såhär...
! Hundprom & sen sängen & så e man fit for fight igen imorrn. :)
Kunde inte få ledigt i helgen för fanns inga andra vikarier uppsatta. Så den här veckan blev det jobba varje dag. Iofs flera korta pass, imorrn 7-12, fredag dagis 13.30-16.30, delad tur på lördag & 7-12 söndag. Så bara en dag som blev lång, men ändå! Men kosingen behövs, synd bara att jag fick ställa in min & Julias helg. Men vi ska ta igen den om två veckor. Ska gå & ta bort min tillgänglighet så jag inte får nån bokning då. Bäst att det nu innan jag sussar.

2 kommentarer:

  1. Men tänk på hur otroligt omtyckt du är av alla barn på dagiset och förmodligen också av de gamla när du jobbar där! Du är duktig på att sprida glädje och positiv energi och det är det inte alla som kan! Du har i alla fall provat på många fler jobb än vad jag har gjort men jag förstår hur surt det känns att inte ha ett fast jobb. Du får försöka vara glad över att du i alla fall får vika en massa, ännu värre att bara gå hemma.

    Kram och god natt!

    SvaraRadera