lördag 15 augusti 2009

Fredagen i bilder...

Vaknade på morronen med att Julias fötter försökte "gräva" sig in i min rygg. hmm NOT so skönt syster inte! haha kollade hur hon låg som och hon låg tvärs över sängen. Inget litet sött huvud på kudden där inte, utan hon hade på nå´t vis hamnat tvärs över sängen och försökte väl i sömnen sparka bort mig eftersom hon inte kunde sträcka ut benen när jag låg där. På min sida av sängen, och så långt ut att jag nästan for i golvet. haha helt underbart egentligen hur barn kan sova... Iaf tog jag tag i hennes ben & vände henne "rätt"! Alltså med huvudet på kudden. hihi synd jag inte tog nån bild...

När vi vaknat & gjort oss iordning kom min kära vän Erica. Hon bilade ner från Umeå. Vi höll precis på att fixa brunch då, ingen frulle här inte när man sover länge. Fikade & surrade & sen till Ericas kanske mindre förtjusning så blev hon tvingad att soela en omgång Plump & sen även en tärning... haha ;)

Sen blev det prom med voff runt Nyland. Stannade till hon brorsan & Carro för dom var hundvakt igår till Carros mammas hund Selma. Voffarna fick busa en stund. Skoj hade dom- men svårt att fota två yrväder som dessutom e långhåriga... haha


Carro med en vild Selam i knät!

Bus bus


Vi avslutade prommen med att gå in på affären & handla. Fick ett recept av svärmor på västerbottensostsoppa så den fick invigas igår. Mallan kom oxå förbi när hon slutat arbeta så blev en hel del surrande. Länge sen vi sågs alla tre... Här e Erica & Mallan innan vi käkade soppan & åt Ciabatta till. Gott var det iaf! Och Mallan hade tårtrester kvar sen hon hade bjudit på på jobbet så det blev tårta till efterrätt. ;) Gott gott även det...
Erica begav sig sen hemöver & jag & Mallan tog en rpom runt Nyland. Blev några stopp här & där. "hittade" bla Em & hennes bror Robert nere vid älven, dom var i fotartagen. Sen va bror & Carro ut epå kvällsprom oxå med voff så alla tre hundar fick springa av sig. När vi väl kom hem var klockan närmare tio & voffarna jättetrötta. Gick in & la sig på Figos bädd bägge två... haha sötizar! Mallan & jag surrade fram till elva när hon bröt upp. Jag & Mackan passade på att spela en par omgångar tärning & sen blev det sängen.
Kunde icke sova imorse, två förbannade flugor har stört min sömn hela morronen. Så fort nån liten kroppsdel kommit utanför täcket har jag haft dom vandrandes omkring. Äckligt! Tycker flugor e skitäckliga djur. Såmorronen sömn har blivit minst sagt dålig. Ska ta mig ett varv med dammsugarn nu & sen iväg på affären.
Thess & Jonas kommer hit idag, så ska bju på middag. Vad vet jag inte riktigt än... Sitter & funderar nu. Mallan kommer nog oxå & joinar oss :) Så blir en roligt dag idag med i goa vänners lag... :)
Men som sagt Erica! Nu måste vi skärpa oss med att ses. Synd bara att jag oftast jobbar helger men får gö min "otillgänglig" en helg & komma upp! :)


1 kommentar:

  1. Mhä, spelade ni ännu mer på kvällen!? Fast det var helt ok att spela :)

    Jaa, det var roligt att Marlene kom förbi också! Hoppas ni hade en mysig kväll igår också.

    Vi ses framöver hösten hoppas jag. Det är lätt att man alltid bokar upp sig på en massa när man är ledig men om du har någon stund över en helg så får ni/du även komma och hälsa på i Helgum om ni vill! Det blir ju lite närmare :) Men jag ser verkligen fram emot att få besök i Umeå också!!!

    SvaraRadera