torsdag 13 augusti 2009

Natti natti

Nu har folket gått & jag har städat undan både inne & ute, diskmaskinen går för fullt. Skönt att kliva upp imorrn (idag) när allt e städat & fint.
Vart en rätt så lugn kväll, inte så mycket dracks. Vi surrade, spelade en massa spel på Wii & så hann vi även med ett brädspel -Kampen mellan kvinna & Man & för en gångs skull typ vann vi "kvinnor". Annars brukar alltid grabbsen vinna. Iofs så var vi fyra och dom två... Men det brukar inte spela nån roll, killarna brukar alltid vinna. För dom får så lätta frågor. Iaf så vann VI ikväll... haha
När Em & co var påväg vid halvtvå hemöver passade jag på att joina dom, fick jag sällskap iaf en bit av nattvägen. Tycker INTE om att vara ute den här tiden på dygnet. MEn voff måste jue få göra sina behov innan sovdax. Tur att iaf "storvägen" e upplyst... Vände vid Folkan & gick hemöver. Figo hann pinka ifrån sig iaf, huvudsaken det.

Innan folket kom hann jag städa klart. Började bli på lite mer partyhumör det trista var avklarat, & sen cyklade jag & Figo till affärn. Behövde inhandla lite & sen cyklade vi vidare ner till älven. Fick Figo simma lite & skälla på pinnar. Marina mötte upp & sen cyklade vi hemåt. Svinhungrig var jag då, magen kurrade så snabbvärm en lasagne som jag köpte på Ica. Fanns ingen tid att laga mat idag. Och så hann vi ta oss varsin cider innan dom andra kom. Karra & chirra hade dom med sig så nu ska det bli skönt att borsta gaddarna minsann.
MEn som sagt, skönt att ha städat bort allt nu innan man lägger sig. Vi har blivit så mycket bättre på det, annars har vi slarvat med det ofta. Men aldrig för sent för nya vanor. Tänk att kliva upp imorrn & slippa se alla glas med klet i osv, så nu känner jag mig nöjd för idag.

Imorrn ska syster yster komma & sova över. Får vi se vad vi hittar på, om hon har nån önskemål. Vi pratade tidigare om att ev ta en cykeltur till Sandslån. Men där har dom jue sett björn så inte vill jag dit inte... *ryser* hihi

Näe svammel svammel- suss gott!

2 kommentarer:

  1. Det där spelet är förmodligen gjort av en karl så inte konstigt att killarna alltid vinner!

    Ja visst är det skönt att ha fått undan allt innan man kryper till kojs så allt är fint när man kliver upp!

    SvaraRadera
  2. Lånade din bild - hoppas det var ok!

    SvaraRadera