tisdag 16 juni 2009

Tisdag kväll

E hur trött som helst nu så ska bli skönt att lägga huvudet på kudden minsann.
Hann inte med att byta gardiner. Blev lite tvättat & så dammsög jag & surra i telefon. :) Viktiga saker det med, särskilt surrandet i telen... ;)

Imorrn jobbar jag på dagis 9-17.30, OJ så skoj det ska bli. Inte varit där nu på några veckor så ska bli skoj att träffa alla barnen igen. Blir jue inget sen förrs tidigast till hösten. Om dom ringer mig nå´t då?! Vet man heller aldrig.
Men på måndag börjar jag gå på mitt sommarschema, vilket nästa vecka innebär att jag jobbar mån till tis sen fre till lörd. Hur skönt som helst känns det att jobba dygnspass. 16 pass jobbar jag denna sommar (8veckor), och jag jobbar heltid. Så blir några dars ledighet i sommar & det känns wonderful. Måste va skönt att alltid jobba sådär. Iofs borta hemifrån ett dygn men man e samtidigt hemma mycket. Ska iaf bli superbra att jobba så i sommar. Förra sommaren & den innan oxå, kändes det som att jag bara jobbade & jobbade. Nu blir det några lediga dar oxå emellanåt. Så går att hitta på lite ändå. :)

Ska även på ett sminkparty typ imorrn kväll. Är till samma tjej som hade hand om hudvårdspartyt vi va på för nån månad sen. Nu ska jag & Mallan dit & kika på vad dom har för makeup produkter. Och så skulle man få lära sig sminka sig efter en mall. Mest för den sakens skull jag går dit. Och så försåss om det finns snygga ögonskuggor. Älskar ögonskuggor, skulle va bra om det är en sån som "stannar" kvar länge. En del, och särskilt nu när det är sommar, försvinner eller liksom klumpar ihop sig på ögonlocken. Ska iaf bli kul att gå på, men har nog inte riktigt råd att köpa nå´t nu. Men går jue att kika nu & köpa sen om man fastnar för någon.

Nu ska jag krypa ner i min sköna säng. Med ett block & penna i högsta hugg, måste planera helgen. Vad som ska ätas/handlas/tas med... hihi Älskar att skriva listor... Men då brukar oxå det mesta kommas ihåg. Man ska planera! Så nu ska här skrivas.
Hoppas bara inte hjärnan kommer igång för mycket så jag blir pigg, hmm får isåfall lägga mig & läsa den ytterst tråkiga bok som jag håller på att läsa nu. Den bli inte bättre. Är en Stephen King bok, kommer inte ihåg namnet nu. Men usch vilken seeeeg bok. Vissa King böcker är jue bara hur bra som helst, men vissa e verkligt skumma & vissa har varit alldeles för otäcka för mig. har börjat på flera som jag sedan slutat läsa efter ett tag. Livlig fantasi jag med så får inte vara för otäckt.

Näe till sängen & mitt block!

Natti natti
Kramiz

2 kommentarer:

  1. Vad gillar du för färg på ögonskuggorna? (bara lite nyfiken...)

    Haha, jag gillar också listor, är roligt att tänka igenom och planera, bra som lärare att gilla det också!

    SvaraRadera
  2. Tycker om många färger på ögonskugga, men lila & grönt e favoriter nu. Fast även olika beiga & bruna nyanser. Som man kan ha till vardags... :)

    Ja du som e lärare då behövs listor. Men det är skoj att planera :)

    SvaraRadera