tisdag 16 juni 2009

Pantad!

När Mackan kom hem från jobbet bestämde vi snabbt att vi skulle in till Kfors & göra oss av med allt pant. Alltså panta. Det tristaste som finns tycker jag så vi brukar spara länge. Kanske pantar en gång i halvåret så hinner byggas på lite pant. Och så har vi juh haft lite fester oxå så det har tillkommit mer & mer pant. Fyllde iaf bagaget på kombin & iväg. Först in på polyfoto för att få lite bilder framkallade. Morfar fyller år på lördag så tänkte att han & mormor skulle få lite bilder.
Så när vi kommer till Kvantum så håller några på att panta sen Stadsfesten, alltså flaskor från nå´t av öltälten. Och var inte lite pant dom hade så var bara att vända. Vi iddes inte fara nån annan stans för att panta så handlade middagsmat på Coop & så vart det en sväng på Dollar. Köpte där bla en ny rosa löpare till köksbordet så duk & gardiner matchar. Har aldrig ägt en rosa duk förut men nu tycker jag att det kommer att bli fint tills med dom grå&rosa gardinerna. :)

Får se efter maten om jag hinner med att byta gardiner men det borde jag väl gö tycker jag. :) Blir lite ljusare mot för dom svart/gråa som hänger kvar sen vintern.
Blir en enkel middag idag, grillad kyckling med ris & currysås. Var superlänge sen vi åt det. Minst ett år sen.
Och så är jag så glad att vi får spendera en helg ute i stugan :) Ska bli sååååå mysigt. Bara jag, Mackan & voff. :) Hoppas på lite sol iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar