måndag 8 juni 2009

Måndag

Ny vecka påbörjad igen. Inte länge kvar nu tills midsommar.
Faktiskt varit liiiite varmare idag, fast blåst ändå.
Klev upp vid nio, mailade in en par skoluppgifter. Sen blev det en prom på berget, Blå stigen. Mackan skulle guida mig & Em runt, för som jag skrivit i tidigare inlägg så är vi båda inte allför förtjusta i skogen... Gick bra typ 3 kilometer men sen lyckades Em på nåt vis trampa snett då hon joggade en bit. Så sen blev det lugn takt de sista 2 kilometrarna. Foten svällde upp & hon linkade fram stackarn. Va på apoteket sen & köpte lindor så jag kunde linda foten på henne. Men den verkar inte må alltför bra. Läkarbesök står nog på dagordningen för fossingen imorrn.

Min fot bultar den med. Hoppas att stickan e påväg ut nu av egen maskin...

Satt en stund ute & njöt av solen idag på baksidan. Inte lika blåsigt där. Och passade på att rensa lite i mina hemska spindelrabatter. Älskar mina rabatter men som Mackan brukar säga. Varför ska du ha rabatter när du inte kan rensa?
Inte lätt att rensa ogräs då det verkligen kryllar av spindlar & en massa otäcka små djur där i & ovanpå jorden. Huvva vad jag skrek & sprattlade idag då spindlarna kommer fram. Inte så trevligt! *ryser* Men nu är det mesta gjort. E lite perenner som inte klarat vintern så blir att inhandla lite nya blommor. Rabatterna ska bli så fulla av blommor att ogräset inte har nån stans att växa & då slipper jag rensa. Låter som en bra idé eller hur? ;)

Mackan jobbar em denna vecka alltså 15-01.30 så har haft en eftermiddag för mig själv. Gjorde tonfisksallad & mums vad god den blev. Längtas redan till middagen imorrn då det blir dagens rester... haha Massa gosaker i den salladen. Ångrade dock att jag inte köpte vattenmelon också, så himla gott & fräscht i sallad tycker jag.
Erica idag har jag ätit massor av färger... ;)

Figo har varit helt knäckt även idag. Blev nog mycket för honom att vara i Ramsele med husse hela helgen. Flera andra hundar & människor att följa. Och fyrhjulingar att jaga... Här har vi inte en hund som jagar harar eller älgar, näe han jagar maskiner. Kanske kan få honom att fixa en ny bil till matte... ;) En mustang vore jue inte helt fel, *fniss*

Dax att sussa efter en lång dag. Imorrn blir det plugg!

Natti natti

1 kommentar:

  1. Perfekt att du ätit en massa färger :)) Mycket viktigt för våra små kroppar!

    SvaraRadera