torsdag 7 maj 2009

Regnet står som spön i backen

Typiskt! Dax för kvällsprommis & går man ut nu kan man lika gärna ta med duschkräm & shampoo. Vilken syn! ;)
Regnar & regnar. Suttit & inväntat att regnet skulle ta & ge med sig. Vill juh komma isäng oxå.
Får ta & leta fram stövlarna som varit inställd i garderoben sen i höstas. För det är blött ute nu! Och voff kommer att bli dyngsur. Jag har iaf rejäla kläder att ta på. Men det får man räkna med nu framöver, lite regn & rusk. Kommer att grönska önnu fortare sen bara solen tittar fram. Så inte mej emot. Bara lite drygt när det vankas hundprommis.

Vi har sån otur nu vad gäller våra bilar. I förrgår kom inte Mackan till jobbet, blev ståendes i Svedje så en jobbarkompis fick komma & hämta honom & sen efter jobbet bogsera honom till volvo i Kfors. Yes! Tydligen kommer det bli en kostnad på 6000:- + arbete. *billigt* Så vet inte vad den notan kommer att gå på. Man ska inte ha en ny bil, lättare med gammbilar, kan man laga själv... Sen imorse när han skulle ta 850 som nu varit ståendes ett tag så startar inte den!!! På med batteriladdaren & så fick han vänta en stund. Försenad till jobbet igen...!!! Sen idag så skulle jag ta den till affären för att handla (Va annars gör man på affärn...?!!!) och vad ser jag när jag har handlat och kommer till bilen. Ja såklart! Mackan hade kopplat i batteriladdaren & det såg jag inte när jag for iväg. Så hade kapat kabeln så nu har vi ingen batteriladdare heller!!! Hoppas verkligen bilen startar inatt för honom. Ska ut på extratid så Mackan börjar 02 även inatt. ÅÅÅÅH kommer inte att få nån ro innan jag vet att han kommit iväg till jobbet. Vad mer kommer att hända måntro? Lär jue visa sig inom den närmsta framtiden.

Har iaf gjort min andra dag på Nybo. Fortsätter imorrn med att jobba (praktisera) 7-16.30.

Ska ta & bege mig ut i ovädret nu, med eller utan kläder. Lär jue visa sig... ;)

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar