fredag 8 maj 2009

Fredag


Praktik idag 7-16.30

Satt & hade morronfika när mobben ringde. En från ett av boenderna där jag brukar jobba som frågade om min hund var på vift? Näe, det trot jag inte sa jag. Men kom snart fram till att JO så var det. E jue bara vi i Nyland som har en Beardis. Visst var Figo på vift. Påväg från pappas & hem till oss. Hon hade stoppat honom uppe vid storvägen där han kom lunkande i godan ro, på egen prommis. Rackarns hund. Pappa hade släppt ut honom på gården & sen hade väl Figo känt för att gå hem & kika. Sagt & gjort! Tackade hon som ringde så mycket & frågade om hon kunde släppa honom över vägen & säga åt honom att gå & lägga sig. Ringde sen Eva som var upp & hämtade honom. Han låg på vår baksida i godan ro som inget hade hänt. Nedrans hund!!!! Iofs bra att det är hem han går, men över storvägen där många inte alls kör 50 utan många gånger det dubbla. Ischa när man tänker på vad som kan hända. Pappa hade glömt att säga "Stanna på gården" för då stannar han alltid på gården. :) När Figo kom tillbaka till dom sa dom så & då stannar han. Knäpp hund. Men brukar gå bra att ha honom lös, & här hemma e det inte alls nån fara. Skulle kunna ha honom lös på baksidan hela dan utan att han skulle gå från gårn.


Vår bil e lagad!!!!! Yipee & blev inte så dyrt heller. Så väldigt skönt att de inte vart så kostsamt för plånkan & skönt att ha kombin att köra igen.

Käkat har vi gjort & sen blev det en tripp till Ica alldeles innan dom stängde & sen en cykeltur. Figo är helt slut nu så då lär han sova gott inatt. :)


Själv ska jag sätta mig & glo lite på dumburken. Mackan ska lägga sig han, börjar 02 inatt oxå. Stackarn, jobbar 16 timmar. Blir fina extraslantar d! Vi som ska måla huset.... ;)

Själv har jag delat pass imorrn på Hemtjänsten. Skönt att få jobba & inte som på praktiken-gå brevid...!!!


Näe till soffan & kika om det är nå´t att ligga & halvslumra till.


Ha en trevlig fredag kväll. :)

1 kommentar:

  1. hehe Figo är ju så himla sööt =) En riktig lilla sjöjungru hund som gärna får rymma hem till mig hehe!! När är utbildningen din klar? kram

    SvaraRadera