tisdag 5 maj 2009


Em kom förbi en sväng alldeles när Fluffens nya husse & matte var här. När vi sagt adjö till FLuff fixade jag iordning smoothies & sen drack vi kaffe. Vilket jag inte skulle ha gjort. Min mage har varit mycket bättre nu efter magkatarren, men kaffet i eftermiddags blev ingen höjdare. Ont i magen igen. Så nu får jag lov att inte dricka kaffe på ett tag.
For en snabbsväng till Kfors för att köpa nya träningsbyxor. Blev ett par svarta adidas vindbyxor. Sköna! Och lite stuff från Dollar såklart.
Nu har vi käkat & Mackan har gått & lagt sig. Den här tiden???!!!-Jo men han ska upp & jobba tidigt imorrn. Börjar köra kl två istället för sex. Duktigt av honom om han kan somna nu. Skulle jag inte klara, men han kan somna typ varsomhelst & närsomhelst. :) Bra i situatioener som denna.

Ska upp tidigt imorrn jag med. Börjar praktisera imorrn & då börjar jag sju & praktiserar till halvfem. Upp & duscha & gå med Figo innan dess & sen lämna av honom hos pappas. Och så vill jag jue vara på plats lite tidigare än sju oxå. Ska bli skoj att se hur dom arbetar där & så kommer jag att få träffa några "gamla" vårdtagare som vi haft inom Hemtjänsten. Så det känns oxå skoj!

Känner att jag är på mycket bättre humör idag än jag varit på länge. Måste va att förkylningen äntligen e påväg att släppa, för allt känns så lätt på en gång. Och när jag mår dåligt fysiskt/psykiskt då stänger jag in mig. Vill helst bara vara ifrd. Nu har jag jue haft världens dunderförkylning oxå men har nog varit lite mycket överlag ett tag. Längtas till sommaren, känns som den kommer att bli mindre stressig än hela 2009 har varit.

Ska ställa mig & laga morrondagens middag nu. Tänkte gö kycklinggryta & eftersom det tar lite tid så kan jag likagärna göra den idag. Är det bara att sätta sig & käka imorrn. Behöver inte Mackan ställa sig med middagen heller efter att ha jobbat så länge.

Näe dax att börja med middagen.

1 kommentar:

  1. Hoppas det gått bra på praktiken för dig! Förstår om du känner dig slutkörd. Vi har ju inte pratat så mycket men när jag är inne här och läser och de gånger vi hörts av så verkar det som att du jobbar mest hela tiden! Förstår om det är svårt att säga nej som vikarie och att man hela tiden vill passa på när det finns chans att jobba för pengar behöver vi ju alla,(tyvärr) men det är ju viktigt att man får vila ut också. Att ha dagar när man bara kan göra som man vill, rå om sig själv och bara göra sånt man blir pigg och glad av. Jag kommer att åka ner långhelgen som blir inann jag fyller år den 26. Det är kristihimmelsfärd på torsdagen och vi har lovdag fredag, så jag åker nog redan onsdag. Om ni inte har nått särskillt för er någon av dessa dagar är ni jättevälkomna till Helgum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera