söndag 3 maj 2009

Min helg

Har inte varit sådär vidare lajbans. Bara legat i sängen & soffan & sovit mest. Fick världens dunderförkylning med feber, hosta, hes & snorig. En äkta vårförkylning. Kunde varken jobba tors eller lördag. gaaaah alla pengar man förlorar & så känner man sig så värdelös när man som vikarie blir sjuk. Attans oxå!
Kommer att bli även en lugn söndag, nu e febern borta men rackarns va snorig jag e. Har nog snytit ut flera liter redan & då har jag bara varit vaken i två timmar! ;)
Ska strax ta första turen utanför huset på flera dar. Blir en kort prom med Figo & sen tänkte vi gå på affärn & köpa nå grillbart. Har varit sugen på att grilla ända sen förra helgen men blev jue som sagt sjuk. Men idag ska vi iaf grilla! Inviga nya grillen tror jag minsann. :)

Imorrn börjar jag min 5veckors praktik på Nybo. Kul att se hur det fungerar på ett boende men ska jag va ärlig så känns denna praktik så onödig. Har jue jobbat inom äldreomsorgen i flera år nu. Men men bara att bita ihop & dessa praktikveckor. Kanske blir ytterligare ett ställe att vika på. Och det är jue inte dumt! Iofs så har jag tillräckligt som det är men man vet aldrig hur det ser ut framöver med vik & så. Könns som jag har täckt in hela Nyland snart, jobbmässigt alltså... haha Men det är skoj att kunna vara lite överallt & jobba. Väldigt varierat.

Ojoj Figo blev lite misshandlad för en stund sen att Ziri, vår kattmamma. Matte (alltså jag!!!) fick för sig att ta med lilltjejen ut på gräsmattan. Kunde iofs varit en bra idé om det nu inte föllit sig så att Ziri var ute. Och Figo. Har blev gla när vi kom ut & ville busa med lillan. Och vad gör Ziri? Reser ragg & fräser & sen flyger hon på honom. Dom som e värsta kompisarna i vanliga fall men nu skulle hon skydda sitt barn. Oh my! Vilket liv det blev på vår bakgård. Fick iaf tag i lilltjejen & tog med henne in. Stackare, vilken första utflykt ut i luften. Och Ziri arg som ett bi. Morrar fortfarande när hon ser Figo. Stackars Figo.

Näe ska ta & käka lite & sen fixa mig lite så jag törs visa mig ute bland folk.

Ha en bra dag alla
kram Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar