söndag 5 juni 2011

Vagnsdilemma

Ja nu har jag ytterligare fundering som ni som känner för det gärna kan bidra med lite info. Är i valet & kvalet hur vi ska göra med barnvagn. Visserligen tidigt än att köpa vagn men jag tycker om att planera & ha saker klart liksom. Så sitter & kikar på barnvagnssidor, vilken djungel! Har iaf fått tips från flera att satsa på en märkesvagn. Som är mer lättstyrd & får mindre fel. Mjuklift ska det finnas & massa andra bra saker som vändbart styre osv... Är inne på en Brio, men vägrar köpa en ny. Betala hutlösa summor för en vagn man vill byta ut inom ett år, för en mer lätthanterlig sittvagn. Så min fundering? Köpa ny vagn, fast kanske inte typ Brio, Emmaljung eller Teutonia, men utan en billigare sort typ Cresent eller annat märke. Bara för att den är ny. Eller så att köpa en fjolårs Brio för halva priset mot vad den kostat. Har hittat åt en Brio som jag är intresserad av men tar gärna emot tips :)
Känns som att många saker kan man sätta sig in i själv utan små tips, men just barnvagnar är en riktigt djup djungel. Vill ha en vagn som man kan köra med i snön, gå på grusvägar osv Så känns som att riktiga hjul är ett måste, inte en sån med små hjul.
jaja nog om det! Iaf här, mina funderingar snurrar vidare, haha.

Hade senstängning idag på jobbet, dryyyygt! Var hemma iaf strax före sex, kände att jag inte orkade laga middag till mig själv. Så ringde pizzerian nu när vi har en & beställde en pizza. Sen har jag mest bara segat i soffan, gått en sväng med voff. Trött, men ska se Big Brother innan jag går & lägger mig.
Imorrn blir det en heldag i Sundsvall, vi båda måste ha kläder till bröllopet vi ska på om några veckor. Och lite annat skoj förhoppningsvis, haha Blir nog en snabbsväng in på Ikea för att kika på det där tvättskåpet jag skrev om i ett tidigare inlägg. Hoppas det är bra för då blir det ett köp av sådant.

Har oxå kommit fram till hur datarummet ska möbleras, endast en bokhylla fattas. Vet inte om det blir en vit expedit än, men tycker att dom är bra för förvaring av mycket. Ska även kika på det imorrn. Tänkte jue ha ett "pysselbord" där inne, men känns dumt nu. Så får bli att vi ställer in en extrasäng, en enkel dit. Perfa för gäster eller i framtiden då nån av oss behöver få sova ostört. Gäller att planera vettu! ;) Tur ändå att vi inte hade påbörjat renoveringen dit & köpt möbler. Lätt att man ändrar sig. Iaf jag är sån.

Nu blir det iaf Big Brother!

Ciao!

3 kommentarer:

  1. Kolla på Blocket och så efter en vagn för en begagnad vagn behöver det inte vara nåt fel på. I augusti-september brukar de rea ut årets vagnar om jag inte minns fel så ett tips kan ju vara att kolla då.

    Vi köpte en ny brio till Tuva när hon föddes och den har vi använt till Agaton och vi har ju också tänkt använda den nu till trean. Så även om den var dyr i inköp så kan vi ju slå ut det på tre barn så blir det inte så farligt :-)

    SvaraRadera
  2. Har hittat en beg Brio som vi vill ha. Den är uttagen sent -09 & hade två liftar & sittdel. Och vanliga hjul & offroad, lät helt okej. Kan tänka mig betala upp till 5000:- för en vagn.

    SvaraRadera
  3. köp en begagnad!!! Det gjorde vi till Louise, en emmaljunga..och den hade då varit använd till två tidigare och vi har den även nu till Linnea så begagnade är minst lika bra, betydligt billigare om inte annat. Vår var 03 eller 04 tror jag.

    SvaraRadera