tisdag 23 februari 2010

Brrrr

Nu e det riktigt kallt ute igen, termometern visade friska 30 minusgrader imorse. Less på skämt nu om "myggfritt" ....!!! Klädde mig för prom med Figo & tror jag trodde att vi bor i sibirien... haha Pälsmössa på & fleecetröja under jackan & powerkängan på fötterna & såklart täckisar & tjocka vantar & halsduken uppdragen till näsan... haha blev faktiskt lite för varmt... ;) Så det så!
Men inget väder man går en långprommis i, en halvtimma räcker!
Dagisjobb idag hela dan & även imorrn. Bara man inte åker på magsjuka, den verkar gå lite här & där... En i personalen här gick hem igår eftermiddag då hon kräkts, men inga barn ännu som åkt dit *pepparpeppar*... Ja & jag käkar peppar, hel vitpeppar... Var ut till köke timorse när jag hörde om magsjukan & fick en hög med vitpeppar. Så nu har vi garderat oss iaf. Barnen får sprita händerna före måltider & jag spritar mina titt som tätt...
Vet inte vad det är med har blivit helt nerringd från olika ställen om jobb... Men e uppbokad hela veckan nu utom söndag. Men huvva bara jag klarar mig undan kräksjukan. Räckte att kräkas igår pga migränen...

Nee in till avdelningen igen & ha lite för dom vakna femåringarna!
Ciao!

1 kommentar:

  1. Härligt att vara så populär :)) Själv sitter jag och huttrar i Vännäs där det är -36. Vill ha vår!!!

    SvaraRadera