torsdag 21 januari 2010

Radhuset

Sitter, ja eller snarare ligger i sängen..., å funderar på hur jag ska skriva radhusannonsen & vilka bilder jag ska ta med... Svårt! Har inte hunnit leta fram bidler från utsidan & insidan skyndade jag mig när jag kom hem från jobbet idag att ta några bilder på. Svärisarna skulle jue komma på middag vid fem & jag slutade halvfem så hem & fotade. Älskling stod för middagen idag.
Lägger in några bilder här sen som visar lite av huset. Kan man ha med nån av dom? Tyck gärna till... Ska lägga in annons på blocket imorrn... Å så sätta upp lapp på Ica, ska surra med några av grannarna oxå som iaf tidigare visste av några som var intresserade. Jalla jalla...!!!! Vill jue att husköpet ska gå i lås så då måste vi bli av med vårt nuvarande hus. 160 000:- tänkte vi oss.
Tvrummet fotat från hörnet. Svårt att få med mycket på bild & så hade det blivit mörkt innan jag kom hem...

Matavdelningen fotat från hallen & man ser även bardisken & tvrummet & in till gästrummet.


Sovrummet, där det är omtapetserat, nya lister & nytt golv :) Älskar fondväggen så den kommer jag att sakna... :(


Från annan vinkel.. Här kom Figo med oxå... Han kommer inte med huset...Men undrar vad i hela friden matte pysslar med...
Utanför i hallen är det dubbla par med garderober & till vänster utanför sovrummet ligger badrummet.



Målade om inne på "lilltoan" lila blev det. :)
Ja några av bilderna jag hann med idag. Svärisarna kom när jag stod med kamera & stativ, blev lite smått rädda tror jag. Men dom behövde inte vara med på bild... ;)
Ska försöka ta några till bilder imorrn & leta fram bilder från utsidan. Är jue iaf 100kvadrat, 4 rum & kök, ett badrum & en toalett, garage, hörntomt, nybyggd altan, nybytt diskmaskin... Ja jag vet inte riktigt hur jag ska få till annonsen än. Och så är det reparationsfond med ca 5000:- så det finns pengar att göra om lite här för den som köper. Skulle fått med det oxå...
Hmmm måste fundera tills imorrn hur jag ska skriva & vilka bilder som ska med...
Imorrn väntar dagisjobb igen fast på andra sidan mot för vad jag varit idag. Imorrn ska jag jobba på samma sida som barnen går på som vi ska köpa huset av. Ja föräldrarna vi köper av men kommer iaf träffa dom imorrn. Känns lite konstigt. Träffat som så många gånger & nu ska vi köpa hus av dom, fått en sak gemensamt. Hoppas dom inte ångrar sig... ;)
Tänk för bara 1½ vecka sen satt jag & Mackan & hade funderat ut hur vi skulle renovera hallen/korridoren & matplatsen & köket här i radhuset :) Tur vi inte hann fara & köpa material. Kunde inte i min vildaste fantasi tro att vi skulle köpa ett "riktigt" hus. Bara hur underbart & overkligt som helst... haha Men inget e klart förrän onsdag. Ska besiktiga huset på tis & skriva kontrakt på ons. Så nu får inget komma emellan & så MÅSTE vi försöka bli av med detta.
Ska läsa lite i min bok Sekten nu & hoppas jag sover bra inatt. Halsen har börjat värka så hoppas det inte är något som bryter ut. Ska jue ha tjejfest på lördag ;)
Kram & natti natti




1 kommentar:

  1. Jättebra bilder, jag tycker absolut att du kan använda dig av dom i annonsen!! O huset kommer absolut inte bli svårsålt med tanke på hur fint ni har det :)

    SvaraRadera