måndag 18 januari 2010

Kvällsfunderingar

Måste skriva av mig lite, oj så hemskt att bara gå & vänta på besked.
Var jue & kollade på ett hus i torsdags. Sen har vi funderat, stött & blött, gjort en lista med för & nackdelar. Ja eller en lista snarare flera... Jag & listor ni vet... Skrivit det förr & kommer skriva det många gånger i framtiden oxå... Listor e bra! ;)
Mycket att tänka på nu. I torsdags innan husvisningen var Mackan in på banken & kollade med lånelöfte & så ville vi kolla räntor & så. Själv jobbade jag jue hela dan. Fredan var han in på banken igen, vi har tagit ett högre lånelöfte nu mot för senaste huset. Kände att hus inte växer på träd här nu så vi satsar.
La bud på utgångspriset i fredags.....! Ser om det går hem men tänker inte ge oss i första taget. Såklart tycker jag att det finns flera nackdelar med huset, men jag VILL renovera & fixa så det får vi ta då. Om vi ev får köpa det. Vill inte hoppas på för mycket. Men kändes verkligen som att komma hem, och "hem" känslan e viktig. Sist vi budade på ett hus, är det ett år sen? Näe kanske 1½? ojoj va dåligt minne man har ibland...Å tiden går alldeles för fort! Men då klev vi av på 600 000(vilket var vad vi fick låna då nästan) så dom andra fick det för tio mer...
Många dyra reparationer att göra på huset e kvar, men har lite undanstoppat som går att börja renovera med. Ååååh vad många tankar som far runt i skallen nu.
Ska ta med mig mina tankar & gå & sussa. Trött efter att ha jobbat på dagis hela dan.

ÄN så länge e jag ledig imorrn, men kan bli utringd imorrnbitti så bäst att försöka lägga sig i någotsånär tid. Inte det lättaste som den nattuggla man e... ;) hihi Men nu e jag trött så bäst att passa på att sova då. Ska även in till Kfors imorrn & träffa Mackans syster m familj. Trevligt värre. Tänkte även hälsa på hos dom nyblivna tvåbarnföräldrarna men dom skulle på återkoll i Sollefteå. Får vi ta besöket dit på ons em istället. :) Ska bli kul att träffa lilla Alice :)

Nä svammel igen, sängen var det... ;)

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar