tisdag 19 januari 2010

Min dag


Har varit seeeeg. Gör inget annat än väntar. Livet har liksom stannat upp. Får inget vettigt gjort, blir nervös, otålig, svårt att kocentrera mig... haha magkatarr nästa. Vad spökar???? Husköpet såklart! Får ev höra imorrn, hoppas på goda nyheter men jag e skeptisk. Försöker tänka positiva tankar men samtidigt vill jag inte tänka för mycket att vi kommer att få köpa det & flytta in. Då blir det ännu mer jobbigt om vi inte får det... Ja lär visa sig de närmsta dagarna. Tydligen vill säljarna ha ett snabbt köp, så förhoppningvis innan veckans slut sa mäklaren idag. Så det visar sig under de närmsta dagarna, oj vad det pirrar i magen nu... Spänannde det här, föööör spännande. Naglarna nerbitna & jag har nog tänk på huset minst en gång i ,minuten... haha Jobbigt! Men som sagt, förhoppningsvis imorrn vet vi lite mer. Ååååh hur ska jag kunna sova? Tur jag endast har ett kortpass imorrn 10-14...


Vad har hänt idag då? Förutom alla miljoners tankar på huset...???!!! Kom iväg en sväng till Kfors, träffade Mackans syster & hennes dotter. Fick äntligen ge julklapparna, liiiite långt i efterskott då men nu har hon fått dom. :) hihi så söt hon är, tänk att om bara några månader fyller tösen 1år. Vart tar tiden vägen? Hoppas vi en dag får en egen liten knatte eller knatta, hehe


Fixade en äkta gourmetmiddag, pulversoppa (kyckling & ädelost) & till det värmde vi en vitlöksbaguette som Mackan kom på att vi hade i frysen. hihi sån lyxig middag....! ;)


Fick besök av min fina vän Ramona ikväll. Så skoj att "hitta" en vän i vuxen ålder som har ganskasamma tankar & idéer & även har samma intressen. Nån att stöta å blöta med... haha Husprat & annat avverkades idag... Mest husprat tror jag. Snart blir ni alla less på mig... Min hjärna e inställd på husprat, inte mitt fel....!


Planerat lite inför vår fjälltripp oxå, ska bli trevliatt komma hemifrån lite. En långweekend.


Ska gå & bädda ner mig nu & försöka sova. Får se vad morrondagen har i beredskap förutom jobb. Ev ska vi till Kfors & få träffa den nyfödda Alice. Och så var Mackan sugen att gå på bio, se Avatar. Så det blir nog vad morrondagen bjussar på. Och förhoppningsvis ett samtal från mäklaren om hur läget ligger. Jo ni vet vi går jue i hustankar, har jag nämnt det???? ;)



Kram & natti

2 kommentarer:

  1. Håller alla tummar och tår....
    för att det blir ni som huset "får"....
    Sen är det bara resten kvar....
    Jag önskar er lycka i alla dar....
    Eva

    SvaraRadera
  2. Och som du vet är jag oxå otroligt tacksam och lycklig över att vi har träffats... nygammal vänskap rostar aldrig :) haha. Och jag ser sjuuukt mycket fram emot fjällenresan, ska bli så himla mysigt <3

    Och du... GRATTIS som FAN till huset :)
    Så otroligt glad för er skull vännen!!
    Stor kram!

    SvaraRadera