måndag 25 januari 2010

Måndag

Ny vecka igen. Tänk att idag är det två veckor sen jag fick ett sms om ett tips på ett hus. Var in på kvällen & kikade & VISST ett hus för OSS! Ringde mäklaren dan efter å så var allt i gungning. Bankbesök sen husvisning, budgivning & nu imorrn ska vi besikta huset & i övermorrn skriva kontrakt, hihi. Och tom haft visning av vårt radhus utan att behöva annonsera ut det. Ibland är det som om det var meningen, när allt liksom bara flyter på. Men inte ropa hej än, dom som ska köpa här ska på banken, vi ska som sagt besikta huset & sen skriva kontrakt & sen blir det bankbyte. Vi har Swedbank nu men byter till Handelsbanken. Fick bättre ränta & så där, och så är dom trevligare. Tur man kollar upp med flera banker innan man bestämmer sig. Kanske inte alla som gör så? Men vi gjorde det iaf.

Såg en annons på blocket om två gamla skåp, 1100:- för bägge. Var till Bollsta idag & kikade på dom & bestämde att DOM TAR VI! hihi dom kommer passa superbra i vårt matrum ;) hihi tänk er vi ska ha en matsal, min dröm har varit att ha ett matrum. Nu kommer vi att ha det... *lycklig* Får seom vi kan låna svärfars släpvagn på lördag & bärhjälp. Tror inte vi klarar av att hämta dom på bara oss två. Annars så var det ingen brådska att hämta dom, men vill som ha hem dom. Ja eller ställa dom i garaget iaf. :) I väntan på flytt...
Var in till Kfors & handlade hundmat & tugpinnar till Figo. Ingendera går jue att vara utan. Efter varje kvällsprom har vi som rutin att ge honom en tuggpinne, så då kan dom jue inte ta slut.

Sov så himla dåligt inatt. Gav upp & gick & la mig på soffan en par timmar, så vid fyra gick jag & la mig i sängen. Såå trött då väckarn ringde nio, kom inte upp förrs tio... Sitter här nu i soffan med tunga ögonlock... Lär nog bli att jag slumrar en timme.
Ska gå igenom lite papper sen & se vart vi lagt vårt kontrakt hit till radhuset. Lär vara behövligt nu om vi får det sålt. Eller jag menar när vi FÅR det sålt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar