söndag 24 januari 2010

Lite värme


Skulle inte varit helt fel med att ha en öppenspis eller kamin att elda i. Men förhoppningsvis kommer vi att ha en vedspis att elda i inom en snar framtid ;) Alltid nå´t! hihi
Vet inom veckans slut om allt har gått i lås... Eller på onsdag snarare kommer nog det mesta vara klart. Så det är väldigt spännande nu minsann. Men allt faller liksom på plats, och jag hoppas det fortsätter göra det tills allt är klart. Så går allt som jag vill & hoppas flyttar vi i mitten av april. Och vårt nuvarande hus flyttar nya in i 1:a maj... Känns som en evighet tills mitten av april... Men mycket tid till att rensa här hemma. Mycket rat liggandes som ska rensas, slängas & en del som jag ska annonsera ut. Köksbordet för köparna med på köpet, likaså badrumsinredningen till lilltoan & så barstolarna, och även hatthyllan & skostället. Om nu inte köparna ångrar sig, men det hoppas jag verkligen inte. Men pratade med en granne idag som visste flera som var intresserad. Så det löser sig ändå om det skulle bli så. Men som sagt, hoppas allt går i lås på detta sätt... Visar sig imorrn. Sen på tisdag så ska vi besikta huset & onsdag skriva kontrakt. Sen är det den låååånga väntan tills utflytt & inflytt. Ha redan tänkt till om vad som ska göras i nya huset innan vi flyttar in där. Såfort vi får tillträde till det så ska all furupanel målas vit. Vilket "pysselklubben" får hjälpa mig med... hihi om dom vill! Trappen upp, hallen uppe & sovrummet. Hittar säkert på mer som ska målas & fixas innan vi flyttar in men det är prio ett. Lättare att måla dom rummen innan vi flyttat in, ha tre djur som springer omkring i det nymålade känns inte som en hit.
Har även hittat en par skåp som vi ska fara å kika på imorrn. Var en annons på blocket som jag fastnade för. Tror dom kan passa bra i vårt nya matrum. hihi tänk vi kommer att ha ett matrum... Sen ska jag även försöka hitta åt ett nytt matbord, för 6 eller 8 stolar. Ska till Svall om en par veckor så vi får kika då. Även en ny tvrumslampa ska inhandlas... Lite nytt till nya huset... ;) hihi så skoj!
Ska höra med en mäklaren vad lagfart & pantbrev kommer att gå lös på. Skönt att ha en slant till övers. Flyttar man kommer det alltid nya saker som behövs, konstigt det där... Bara besiktingen av huset går jue lös på 6800:- så inte det billigaste heller att flytta...
Nu ska jag fortsätta med mitt soffliggande... Förkyld & feber, suck suck suck. Men känns som det börjar bli bättre med febern. Men precis som igår har jag fått huvudvärk...

3 kommentarer:

  1. Klart att vi ställer upp :) eller hmm..kanske inte ska svara för nån annan men JAG ställer upp till 100%. Men först o främst skall det rensas, så det är bara att hojta till då vi ska dricka gott och rensa till framåt småtimmarna ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att idéerna sprutar inför flytten. Det är ju skoj att måla och se förändringen men attans så trist det är med förarbetet innan man får sätta penseln i färgburken! Men som sagt, det blir ju fint sedan :)

    SvaraRadera
  3. Som tur e Erica så behöver iaf panelerna "bara" målartvättas... Så ingen slipning å det känns skönt.Fondväggen ska tapetseras så där behövs mer grundjobb

    Ramona: Super! Renshjälp & målarhjälp, kan inte bli bättre... ;)

    SvaraRadera