söndag 1 november 2009

Slö dag

Ja som rubriken avslöjar så har det slöats idag. Var så trött igårkväll när jag slutade jobba.
Hämtade hem voff som hade haft ännu en superdag på Glasbruksgatan. Sen blev jag bjuden på lite kvällsmat innan jag styrde kosan hemåt. Blev så sent & eftersom lillasyster var vaken så ringde jag upp henne & surrade medans jag prommade med Figo. Tycker inte om att vara ute & gå själv efter tio på kvällen... Tur man har en kvälls´vaken lillasyster, hihi Klockan blev nästan tolv innan vi la på, söt jäntan!
Började läsa lite men somnade nästan, så likabra att släcka. Vaknade i vanlig ordning tjugo i sju, tvingade mig själv att somna om. Sov till tio!!!! Underbart!!! Sen har det inte blivit mycket gjort. Massa tvtittande, fick kaffebesök av Marina strax efter tolv. Så hann med att umgås lite. Hon började jobba två så då följde jag & Figo med henne på vägen. Vi behövde prom, och så skulle jag handla :) Handlingen tog tid då massa kända ansikten var på affären, många att surra med. Tur Figo är så snäll & sitter & väntar. Sen lite mer prommande & så hem. Hann bara innanför dörrn så kom älskling hem.
Eftermiddagen har jag spenderat framför teven, förutom avbrott för att laga mat. Kycklingpaj blev det ida, ett nyttrecept. Och den blev jättegod, fast det var räkor i den & jag är inte jätteförtjust i varma räkor. Nästa gång byter jag ut räkorna mot färska champinjoner.... ;)
Sett massa "skräp" på teven idag. Men så skönt att bara slappa & ladda batterierna en dag. Jobbat sju dar nu så var behövligt med en vilardag.
Nacken spökar fortfarande men bättre iaf. Än har jag inget jobb imorrn så tänkte försöka byta gardiner (som jag skrivit så många gånger tidigare...)
Skumt. Natten mot lördag drömde jag en massa drömmar om björnar. Jättelänge sen jag gjort det nu... Min skräck är skogen & björnar. Och Mackan var jue i skogen på älgjakt, som sen visade sig nästan bli björnjakt... Mackan ringde på eftermiddan och berättade att dom hade haft en björnhona & tre björnungar på jaktområdet. En som satt i ett jakttorn som fick se dom alldeles när dom knatade förbi. Men alla björnar som får skjutas är fällda så blev till att snällt titta på dom. Sen avbröts jakten & alla skyndade bort från området. Huvva!!!! När Mackan ringde & berättade fick jag gåshud, tur det gick bra. Inga arga björnar... Och när Mackan berättade att det var han som var hundförare, uscha!!!

Nu ska jag se klart filmen jag tittar på.

1 kommentar:

  1. Ja björnar är ju inte så mysiga att komma för nära, man skulle nog vara lite lätt skitnödig om man själv hade suttit i det där tornet!

    Skönt med en vilodag! Det lär du ha behövt efter allt jobbande. Har du möjlighet att vara ledig någon helg och komma och hälsa på lilla mig :) Skulle vara så skoj!

    Kram

    SvaraRadera