fredag 6 november 2009

Äntligen helg.

Känns underbart skönt att det är helg, och extra eftersom jag har en ledig helg!!!! *yyyyeeeejjjj* hihi Jobbat dom senaste helgerna.
Men blev jue jobb hela veckan så då kan jag unna mig med att ta bort tillgängligheten på Time Care & bara vara en helg. Inte så mycket planerat heller, bara ev besök imorrn av T,J & L & ev sen middag ute på kvällen. Och söndag blir det Bista, så det blir en lugn helg.
Kan behövas för har en förkylning som håller på att slå ut, kan det vara svinis? Lär visa sig...!
Kände redan igår att jag höll på att bli sjuk, halsen ömmade & kroppen (ledern) gjorde ont. Hade ev lite feber igår, men gick över till idag. Men känner nu efter att ha jobbat hela dan att jag inte e riktigt hundra. Kanske bara trött oxå, sovit lite dåligt i veckan eftersom det varit fullmåne.

Jobbade även idag på dagis, föreslog att vi skulle göra fruktsallad till efter mellis så sagt och gjort. Storbarnen fick skära frukt & sen så åt vi först det vanliga mellisfikat (mackor & mjölk), sen blev det fruksallad & glass. Och egenpressad apelsinjuice. Så vi hade en fredagsmys eftermiddag på dagis :) Dukade långbord inne på vår avdelning & så fikade vi allihopa tillsammans. Uppskattat! :)

Dags att göra ett ryck innan jag blir för trött känner jag. Dammsuga, torka golven & damma. Lite middag & sen blir det Idol. Lite stickning ska jag försöka få till oxå. Får se om jag klarar av att göra två saker samtidigt, både sticka & se Idol. Var sååååå mycket svårare att sticka än jag hade tänkt mig. Eva visade mig går då ijag hade svårt att förstå efter enbart anvisnig. hihi Tog med mig stickningen när jag la mig i sängen & stickade några varv, ska förhoppningsvis bli en strumpa... haha Inte det lättaste att ha koll på fem stickor & dels om det är avigt eller rätt, räknar för mig själv avig-rät-avig-rät Så tror inte jag kan sticka samtidigt som det är teve... haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar