måndag 2 november 2009

Min dag

Ställde väckarn igårkväll, ja eller alarmet på mobben... Finns det nån som fortfarande använder väckarklocka?
Ställde iaf mobben på 6.40 fast jag hade inget jobb inbokat idag. Klev upp, duschade & blåste håret, då ringer mobben... Jobb på Hemtjänsten -Yttre. Bara att hoppa i kläder & bege sig iväg. Skönt att slippa bli väckt av telefonen. Ska fortsätta göra så. Kanske inte så ofta man får jobb så men då är jag förberedd iaf, och blir det inget jobb är det bara att lägga sig igen. Eller så är det ett bra sätt att försöka komma upp i tid varje morron. Inte fel det heller. Och kanske bli lite mer kvällstrött. Blev iaf jobb till fyra, härligt! Nån minut efter att ena hemtjänsten ringt så ringde det från andra hemtjänst gruppen här i Nyland. Men kan jue inte dela mig & vara på två ställen... Synd egentligen... ;) Hoppas bara det dyker upp mer jobb i veckan, jaja lär jue visa sig.

Har varit på strumpsticksjakt. Pratat stickning idag hela dan, men både vårdtagare & personal. Slutade med att Mirjam (som jag jobade med) blev så sugen att sticka igen att hon kutade över till Ica & köpte en par nystan. Fick meddelande på Fejjan av henne, halva sockan klar. Jag VILL OXÅ kunna sticka... haha Minns att jag fick stickor av min mormor för många år sen. Både strumpstickor & andra, men har jag dom kvar? Nix! Har gått igenom båda våra förråd & kom på att jag nog hade dom hos mamma & att dom blev sålda vid hennes flyttloppis. För jag behövde minsann INTE dom! Ack vad jag bedrog mig där! Men finns nya att inhandla. Imorrn om jag inte får jobb ska jag ner till Ramona & då ska det provstickas. Då vi båda vill lära oss sticka, och hon hade minsann sparat stickor hon. Den som spar hon har... ;) Just den här gången, -strumpstickor! hihi
Var iaf in på Ica & köpte en raggsocksnystan så jag e redo för att lära mig. Lär jue inte bli så bra resultat på en gång antar jag, men en kul utmaning. Var ner till pappas en sväng för att se om Eva hade kvar sina strumpstickor men inte heller där hade jag nån tur. Hon hittade massa garn & sånt men INGA stickor. Tecken på att jag inte ska sticka???? haha NEJ! Bara otur.

Dax att sussa nu. Ställer mobben på halvsju så får jag se om det blir nå´t jobb eller om det blir stickning hos Ramona :)

Kram & natti

2 kommentarer:

  1. Jag kör med väckklocka! Eller snarare klockradio, hatar att vakna till ett gällt ljud, trevligare att vakna till lite radioprat eller musik.

    Lycka till med stickningen!

    SvaraRadera
  2. Jag har snällt ljud på min mobil oxå... Fast klockradion törs jag inte ställa bara radion på, tänk om jag inte vaknar... haha
    Iofs vaknar jag av "durret" på mobilenm brukar ha den på ljudlöst

    SvaraRadera