söndag 4 oktober 2009

Hej igen

Länge sen jag skrev här nu... Helt enkelt inte haft tid, ork eller lust att skriva.
Och så har vi fortfarande lånad dator & jag kommer inte riktigt överens med tangentbordet på laptopen.
När jag jobbade på ett av gruppboenderna förra helgen så skrev jag av lite nya recept. Dom hade en massa gott nerskrivet. Så passande att få lite ny inspiration nu när hösten kommit & med den lusten att laga lite ny mat.
Bla blev det ett recept på Grekisk Pyttipanna. Den lagade jag idag & Konsumpaj till efterrätt. Både maten & efterrätten blev riktigt lyckad. Ska skriva ner recepten här imorrn. Men maten är endast för vitlöksälskare, smakar fortfarande vitlök i min mun. Men sånt man får ta ibland! ;)

Fick akut rycka ut & jobba några timmar igår på ett av gruppboenderna. En av brukarna hade ranlat & slagit upp ett djupt stort sår så hon som jobbade fick lov att ta ambulansen in till Sjukhuset med henne. Så då fick jag jobba medans hon var där så blev 5 timmar iaf. Synd bara för middagsbjudningen var inplanerad till igår. Men gick bra att fixa den idag. Fast hade lite ångest innan middan, bbuda hem åtta pers på middag & så vet man inte hur den blir?! Men som tur var vart den lyckad. Iofs bara familjen som var bjuden, men ändå! Pappa, Eva & alla fyra barnen. Och så broder & hans flickvän. Trevligt!

Igår for vi på Kalles & åt när Mackan slutat. Brorsan & svägerskan följde oxå med. Den utlovade middan hos oss blev juh inställd så fick bli köpmat istället. Följde med hem till dom efter vi käkat, fick efterrätt, rödvin & så spelade vi några parti tärning. Trevligt det oxå!

Annars händer det inte så mycket här på Fågelvägen. Jag jobbar, Mackan jobbar ja & that´s it liksom! Hinner med att surra lite & träffa lite vänner... tvätta, diska städa ja ni vet, livet liksom... ;)

Imorrn jobbar jag halvdag på dagis. Börjar halvett & jobbar till fyra. Sen ska vi till Mackans syrra för ett litet planeringsmöte :) Svärmor har juh fyllt 60 & det ska vi nu fira tills med V & M med att gö en överraskningsmiddag. Så imorrn ska vi planera vad vi ska tillaga. hihi Världens bästa svärmor förtjänar att äta gott nu när hon blitt "gammal"! ;) Länge sen vi träffade Mira-Li oxå, hon lär juh ha växt en del.

Nu längtar jag efter sängen. Har städat idag, och även renbäddat & bytt till våra underbart sköna vinter duntäcken. De senaste nätterna har jag frusit med våra tunna sommartäcken så kände att det var dags för at byta. Lär sova som en prinsessa inatt. hihi Eller inte! Fortfarande fullåne väl? Sover jag som en kratta...!!! Inatt sov jag iaf gott men kan det ha berott på dom två rödvinsglas jag drack? -Skulle tro det va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar