tisdag 6 oktober 2009

Nattuggla

Jorå gör ett nytt försök till mitt försvunna inlägg tidigare. Ändå lite skrivsugen. :)


Uppe (som vanligt) och nattugglar... hmm

Jobbade en otroligt lååång dag, njae inte riktigt då! Men så roligt att få komma & gästspela (vikariera) på dagis. Eftersom jag jobbat extra där nu i 2½ år så känner jag många av barnen så som sagt så roligt att komma dit & jobba lite. Började halvett & då är det vila så alla barnen sov. När en liten flicka vaknade & upptäckte at jag var där så ropade hon högt av glädje, och kom rusandes & ville upp i min famn. hihi sötnöt! Då är det verkligen roligt att komma & jobba, hihi. Istället som i hemtjänsten där man kan bli utskälld... haha.
Ibland ångrar jag lite att jag hoppade av min Förskollärar utbildning, men jag har inte orken att plugga. Eller egentligen är det mitt läshuvud som inte finns... haha Kan helt enkelt inte plugga. Jag vill jobba! Så blir så glad när jag kan vikariera på många olika ställen trots jag saknar utbildning. Inget bli rutin heller när man går runt på olika jobb. Men dagis ligger mig såklart varmt om hjärtat.

När jag slutade for vi till Mackans syster i Kfors. För planeringsmöte, men nu blev morrondagens middag inställd då huvudpersonen (svärmor) blivit förkyld. Fast det blev iofs till det bättre... Nya STORA planer, haha. Berättar mer efter grattandet framöver... ;)
Tog såklart med kameran & skulle fota Mira-Li men vad gör jag? Batteriet var laddat, men låg snällt kvar hemma... Snopet! Får bli bilder nästa gång. Blev kvar flera timmar på planeringmöte & massa surr. Blev att vi alla beställde käk, varsitt skrovmål. Trevligt!Påväg hem svängde vi in till T,J & L. Inspektion av deras nyrenoverade teverum! Mycket väl godkänt! ;) hihi

Kom hem vid nio, så det var en glad hund som mötte oss hemma. Ensam i fyra timmar lite drygt. Men det är inget han mår dåligt av att vara ibland. Vi är så bortskämd med hundvakt att vi snarare kan behöva ha honom ensam ibland.
Ringde till moromr när jag kom hem & vi bestämde att vi ska fara ner till Hsand & hälsa på imorrn. Dels så behöver jag gå en sväng på stan, hitta åt en ny jacka ev, och så var det länge sen vi hälsade på mormor & morfar. Kan inte fara förrs vid tolv för Mackan ska klippa sig halvtolv. Men vi hinner nog med oss ändå. Kom på nu att jag nog ska kliva upp imorrnbitti & fixa käk att ta med. Mormor orkar inte bjuda på mat sa hon men vi kan juh ta med käk! ;) Ja får se imorrn hur det blir.
Kanske borde försöka sova nu. Klockan e faktiskt tjugo i ett!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar