onsdag 7 oktober 2009

Tröttiz

Ovanlig rubrik för att vara jag, näe! Men jag e jättetrött!

Blev en tur till Hsand igår. Maddis kom hit & klippte Mackan vid halvtolv & efter det styrde vi kosan till stan. Blev en snabbsväng i några butiker, dagen mål var jackköp. Vilket det oxå blev, på Team Sportia. Jag köpte en jacka, Mackan skor & handskar.

Sen in på blomaffärn för att ha nå´t att ha med & även fikabröd från Tullporten. Blev fika & massa surr med mormor & morfar. Inget spelande... Vi pratade bort tiden :) Annars brukar vi spela lite tärning.

Hann in några minuter hos mamma innan vi for på Donken & sen hem.

Blev en lite längre kvällsprom än vanligt. Beukar inte gå så långt på kvällen men igår tog vi turen förbi pappas, sen ner på Nyland förbi hamnen, Nylandsträ & sen förbi brorsan & Carro. Hade en liten present till Carro. Sen gick vi hemöver i blåsten. Mackan försökte prata i telen men gick lite svårt, så blåsigt.

Låg & läste lite när jag lagt mig. Men kunde inte sova sen, magont & mådde illa. Slutade med att jag fick lov att gå upp & kräkas. Så sov dåligt inatt minst sagt.

visade sig idag varför... Mens! Huvvaliga vad jag haft ont idag på jobbet. Jobbade idag på ett av gruppboenderna 7-16.30. Och inga Ipren, så Mackan var snäll nog att stanna till på apoteket & inhandla innan han kom hem. Han & Björn har varit & röjt skoterleder idag. Bra d inför vintern...

Väl hemma & börjar värma middag hör jag motorsåg som låter utanför. Visade sig att björkarna på baksidan äntligen blivit nerkapad. Så var bara att stänga av ugnen & sen bege sig ut & hjälpa till. Vi är jue en förening & jag orförande. Så nån timma senare blev det äntligen käk! Men björkarna är borta och allt ris slängt & löv bortkastat. Bra när alla kan hjälpa till men inte alla som hjälper till. Vi är några som alltid hjälps åt, som alltid planerar & som alltid ställer upp. Men så är det juh med allt. Oftast är det några som planerar & fixar. Men jag är en som person som gärna vill hjälpa till & vara med oxå! Menär man måste respektera att alla är olika.

Sitter framför teven nu, reklam. Ser Greys Anatomy, dagens avsnitt är iaf inte lika gråtmilt som förra veckan. Uscha vad jag grät, och åt ett tvprogram. haha känslig jag! ;) Pratade om det förra veckan när jag jobbade på dagis en em. En som jobbar där frågade om jag såg Idol, Såklart svarade jag. Och så kom vi in på att bli glad åt andra. Sa att jag blev så glad med dom att jag grinade ibland... Som te x när Erika trodde att hon nog inte skulle gå vidare till alutaudition men så blev det att hon gick vidare. haha då grinade jag... Han som jag jobbade med så retade mig lite men sen erkände han att han oxå va känslig... haha som om att jag inte visste det då? Har jobbat med honom nu i över två år så såklart jag förstår att han e en känslig prick! ;) Ni som vet vilket dais jag menar vet oxå vilken person jag pratar om. Och han är jue ingen direkt tuff typ... ;)





ooooh nu e Mackan tillbaka från kvällspom med voff. Dom tog turen förbi Time & handlade mjölk. Nu ska vi gö varmchoklad. ;) Gott & så blir man varm invärtes oxå. :)

Imorrn blir det dagis jobb, 7.30-16.

Näe back to Greys!

3 kommentarer:

  1. Jag vet vem du menar hihi

    SvaraRadera
  2. Har du inte känt nån skillnad i tröttheten efter mirakelpillren du beställde?

    SvaraRadera
  3. Erica, jo det har jag! Men sov som inget natten till igår så därför jag va tröttiz! ;)

    SvaraRadera