torsdag 8 oktober 2009

Dattdax

Ska för en gångs skulle lägga mig tidigt. Bläddra i lite "tant-tidningar"! Fick en hel hög av mormor häromdan. Kul att kika lite recept, läsa nån novell & lösa korsord. Så perfekt kvällsläsning. Mackan håller på att läsa en bok nu som jag hoppas att han ska läsa ut snart. Ska nämligen ärva den efter honom och läsa den. hihi

Hänt idag då? Ja same old, same old. Jobbade till fyra. Kom hem till ett hem som var dammsugit. Kors i taket! Har tyå aldrig hänt om jag inte sagt åt min käre sambo i föväg. Men idag hade han dammsugat huset, tagit undan utemöblerna oxå... haha vet inte vad det kom från? Men underbart! Slippa tänka & säga till om allt. Så jag satte mig mid datorn medans han lagade käk. Riktig lyx! Hamnade framför teven sen & så somnade jag en timma...
Så dax att gå & sussa nu så man orkar med morrondan. Jobbar endast kortpass 7-12, sen får vi se om det bli nån fototripp & så chinamat på kvällen. Om planerna håller... :)

Måste bara berätta om min dröm igår morse. Kommer in på Nybo för jag skulle jobba där, men visar sig att det inte var den dagen. Ojoj jag går vidare till Hemtjänsten Yttre men inte heller där som jag skulle jobba... Panik! Hem & ringer till dagis & på nå´t vis har klockan hunnit bli halvnio på morronen. Skulle börja sju trodde jag... Så ringer dagis där en personal svarar, jo du skulle ha jobbat här, börjat halvåtta. Men varför har ni inte ringt frågade jag? Jo, men när du aldrig kom så tänkte vi att då behöver du INTE komma heller... Dom klarar sig ändå! Hej då! Och där står jag med telefonluren & känner panik & avsmak för mig själv. Hur kunde jag?!!! Sen kommer jag på att jag drömmer & vaknar upp.
Usch... Obehagskänslan sitter kvar så jag vill inte somna om & riskera att fortsätta drömma. Kollar på klockan för kolsvart så vet inte vad kloclan är, 06.24!!!!! Oj jag som börjar jobba sju!!!!! Upp ur sängen & fixar mig & springer iväg på jobbet. Men obehagligt att drömma sådär. Och tur ändå att jag vaknade för hade stängt av alarmet, och jag som är så lättväckt. Dan startade inge bra men gick fint ändå! hihi småskällde lite idag på den på dagis som svarade i telen i min dröm... Inte va så elak Anders!!! hihi ;)

Natti natti & suss gott!

2 kommentarer:

  1. Tog han listerna oxå? ;)
    Planerna KOMMER att hålla imorrn!! Men vart ska vi fota tro...?

    SvaraRadera
  2. haha jag har inte kollat om dom e tagna... ;) Vill inte gnälla nu när det blitt något gjort här hemma. Efterrätt hade han fixat oxå medans jag sov, så här händer det saker ibland. Kanske länge tills nästa...?! :) Glad att det var gjort iaf. :)
    Ses imorrn! kramkram

    SvaraRadera