torsdag 2 juli 2009

Skuggläge

Puuuh lika varm dag idag, men det har gått bra idag. Varit i skuggan hela dan. Där trivs jag bäst. Blir väl lite mer sol imorrn då ska jag jobba på Humlan, men som tur e så finns det juh skuggplatser även där. Lär inte va så mycket barn heller då det är sista dan som dagis är öppet, sen är det semesterstängt i 4 veckor. Såg på schemat förra veckan & har för mig att det skulle vara fem stycken på "min" sida. Lär jue visa sig imorrn...

Fick besök av Em & Alvin idag, satt i skuggan på altanen & surra. Sen blev jag hembjuden med dom på mat. Så tack för det! :)
Hem & hämtade Figo sen & så gick jag ner till älven med honom. Så Figo har badat lite nu på kvällskvisten. Ska ut & plantera dom sista två blommorna & grejja lite i landet nu & vattna alla blommor.

E så sugen att måla vårt hus så tror jag ska fara & köpa färg imorrn när jag slutat jobba. Vi har vitt upptill på vårt hus så tror jag börjar med det. Känns som att målar jag huset & sen det vita kommer det säkert att rinna ner på det nymålade. Så börjar upptill & går neråt. Kan inte heller måla väggarna på baksidan, ja inte en vägg iaf. Har jue min älskade rabatt där. Och tänker INTE förstöra mina blommorn. Så den sidan får bli i höst. Men som sagt, vitt först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar