fredag 3 juli 2009

Molningt

Äntligen kom det lite moln, men då har det nästan känts kyligt. Jobbat på dagis idag & varit ute med barnen hela dagen, från halvåtta imorse. Fick lov att ta på mig en tröja utanpå linnet idag.
Fast jag har tyckt det varit härligt med lite molningare väder. Skönare här hemma oxå. Kom nyss innanför dörrn. Inte så mycket barn idag, totalt var dom sex stycken som mest. Tre från varje sida. Blev att jag har läst flera böcker idag, vilket inte halsen/rösten e riktigt van, haha ont i halsen nu... Knäppt! Ska ta & dricka lite sen.
Blev erbjuden att följa med Em till Konvaljparken sen, om dom ska fara. Så får se om det blir. Inte lika roligt nu när vädret blev såhär... Och jag e trött. Va så upp i varv igårkväll att det var svårt att sova. Konstigt då när man hållit på att städa tills klockan var över elva...

Va så sugen att köpa färg till huset att jag hade tänkt göra det nu när jag slutat jobba. Men kom på en sak... kanske bättre att vänta tills dom har asfalterat storvägen. Vilket tydligen ska bli om ytterligare många veckor. Det ryker så hemskt & skitar ner så kanske onödigt att nymåla & så blir det skitigt? Eller vad tycker ni?
Ska iaf fundera på det över helgen. Men det liksom spritter i fingrarna & kroppen efter att måla & göra fint. Iofs så skulle jag helst av allt få till i badrummet eller trätrall på baksidan. Men det är sånt göra som jag inte kan själv. Så då får det bli målning, för det kan jag!

Ska käka lite spenatlasagne nu & lägga mig i soffan en stund. Förhoppningsvis somnar jag... hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar