torsdag 4 juni 2009

Ny tv

Nu e vi äntligen ägare av en platt teve. haha bättre sent än aldrig... ;)
Har känt att vår "gamla" teve för hänga med tills den pajjar & nu den senaste tiden har den inte mått så bra. Bilden har liksom dragit sig till vänster nere i vänstra hörnet. Så om det varit text nertill har man inte sett de första bokstäverna. Så i eftermiddag fick vi ett tokryck och for till Birsta. Blev en 40tummare, kan inte ha nå´t större in vårt lilla teverum. Men kommer att bli fint bara vi bytt tevebänk oxå... Teven kom som lite högt upp nu. Men ska kika efter nån bra så blir det nästa månads köp. Såg faktiskt en fin på Mediamerkedt eller hur det nu stavas??? Orkar inte bry mig att kolla upp stavningen. Teven blev iaf köpt där.
Vi kikade även på en bärbar dator & även en liten kompakt kamera som man kan ha som slit & släng. Men hittade ingen. Har suttit & kikat nu på nätet medans Mackan grejat med teven, så ska ta & beställa en nu. Blir en Sony Cyber Shot DSC -W270 Perfekt att ha med på skoterturen eller på fester... haha Liten & passar i fickan. :)
Kollade även på en liten platteve att ha i gästrummet. Har bara en teve nu (vägrar ha en i sovrummet...) & vi har länge sagt att det skulle va bra med en till. När man vill se olika kanaler. Men räcker med en liten en då, tänkte typ 19 tum. Kollade även på det nu på nätet & såg att Expert hade ett extra erbjudande endast 1690:- skulle passa oss. Så ska ringa & höra imorrn om det är samma pris i butik & om dom har en hemma. Då blir det ett teveköp till. :)
Så blir det ett sånt köp blir det om möblering & byte av rum för mig i helgen. Tänkte att datarummet & gästrummet skulle få byta plats. Passar bra för då har jag något att sysselsätta mig med i helgen när jag jobbat klart. Mackan far till Ramsele så lika bra att passa på då. Han tycker mest bara att det är jobbigt när jag får mina flytta runt ryck. Och själv så tycker jag nog oxå att det är bäst att få greja själv... ;) Tycker att det är roligt att möblera om. Eller Jennie ska jag vänta tills ni kommer ner nästa helg så får du hjälpa till???? ;) Vi brukar va duktiga på att flytta runt möbler vi. ;)
Annars så handlade vi just inget. Jo en USB kabel & så nya Metallica till Wii. :)
Snabb åt på Max & for sen in på Donkens drive in för varsin efterrätt, Mcflurry med smaken maräng swiss.

Näe ska gå en sväng med voff nu & sen blirne sängen. Praktik imorrn 15-21. Äntligen e nacken fit for fight igen!

Natti natti
Kramiz Vera

4 kommentarer:

  1. Åhh visst var mcflurryn god?! Åt den förra veckan och jag dog nästan..så god var den haha

    SvaraRadera
  2. Orkar du flytta runt möblerna själv?! Skulle aldrig jag idas, skulle förmodligen ha sönder något.

    Lätt gott med marängswiss-smak!

    SvaraRadera
  3. Vilket shoppande :) Ska ni också få tillbaka på skatten :) Hoppas ni har det bra, idag blir det studenten för oss, synd att det vart skitväder.

    SvaraRadera
  4. Jag åker direkt till Helgum idag. Synd att du jobbar men till midsommar kommer jag tillbaka. Sedan kommer jag ju att vara i Helgum en hel del under min semester. Vet inte när jag ska ha den, om det blir direkt efter midsommar eller veckan därefter. I juli blir det i alla fall.

    SvaraRadera