fredag 15 maj 2009

Äntligen hemma

Nu e jag äntligen hemma igen. Känner mig rätt nöjd efter denna dag.
For hemifrån med voff & lillkissen strax före tolv. Kom fram till Hsand & lämnade lillkissen hos sina nya ägare. Hon kommer nog att få det bra där... :) Kattsällskap får hon oxå.
Sen så iväg med Figo & jag for hem till mormor & morfar. Morfar var i stugan (förståss... :) ) så jag & mormor hann med lite egen tid med surr & gofika. Mormors supergoda nötrulle e jue ba för god. ;) Och läääänge sen jag åt en sån. Hämtade Figo strax efter tre & sen med till mormors igen. Både morfar & mamma hade hunnit komma då. Så blev god middag & lite plumpspelande innan jag & figo begav oss hemöver. Ett litet stopp blev det oxå på Coop. Hämtade upp Em påväg hem, sen hem & Figo fick lite käk & så for vi till Slån. Mallan ville fortsätta låna min kattbur (som hon har som hundbur...) så skulle dit med den igen. Och vad händer???? Poliskontroll! Och jag lämnade börsen hemma i Coop påsen *suck* Men efter jag blåst & poliskillen frågat efter namn & vem som rådde om bilen fick jag faktiskt åka. Fast han-Ja det är jue 1000:- i böter för att inte ha körkortet med... Jaha tänkte jag. Kul! Men sen fick vi åka... Snällt d iaf.
For iaf ut på Slån & fotade lite & sen till Mallan med buren. Figo & Jolly fick busa lite oxå.

Så nu är Figo nöjd & glad. Han har haft en lite tråkdag men verkar tycka att det är så skönt att ha blivit av med pälsen.

Nu ska jag kika lite på dagens bilder & sen natta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar