fredag 20 maj 2011

Ledig dag

Tog en semesterdag idag. Begravningen igår räknas som nära anhörig & då behöver man inte ta ut semesterdag för att gå, så då passade jag på att ta en semesterdag idag istället. Långhelg! Och behövdes verkligen efter gårdagen. Uscha var helt slut igår. Sov länge idag, ända till nio. Så underbart! Fast vaknade ju flera gånger innan men tvingade mig att somna om, haha. Såklart blev det toabesök inatt, men tur jag kunde somna om. Har svårt att somna när jag väl vaknat & varit upp på toa. Förhoppningsvis så lär man sig det, haha. E jue några månader kvar att nattliga toabesök.
Idag så var jag & Figo ner till Carro & lille Arrooz. Arrooz är Carro lille chihuahuahane på 1½ år. hihi väldigt söt, men tyckte även denna gång att Figo var bra otäck. En storlurv, mot den lilla voffen.



hihi visst är han söööt?! :)

Blev gomiddag idag, vi gjorde kycklingsallad till middag, så himla gott. Finns rester kvar tills imorrn, fast imorrn lär jag äta skräpmat nere i Birsta. Ska ner på en liten klädshoppingtripp med Mallan & Marina. Behöver uppdatera min sommargarderob, har typ inga sommarkläder. Fattar inte hur jag klarade mig förra sommaren, haha. Får se om jag ev dyker på nån klänning som passar att ha på bröllopet vi ska på 18 juni, annars får det bli en annan helg jag far på klänningsjakt. Nu behöver jag först & främst vardagssommarkläder. Skoj med en tjejutflykt. Bara nu Mallan håller sig pigg, var lite förkyld idag. Men kommer hon med imorrn får jag väl låta bli att hångla med henne, så jag slipper ifrån baciller... ;) Har varit nog förkyld för detta år så hon får behålla dom själv, snällt va?! Nä skämt åsido, men Mackan har oxå varit förkyld här i veckan så har knappt ens velat kramas med honom & inga pussar, så därför sa jag åt Mallan att följer du med så blir det inget hångel, hihi. Nu blir det bara svammel från min sida, dags att gå & sussa så man orkar med en dags shopping.

Kram & natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar