onsdag 18 maj 2011

Onsdag

Så har det blivit onsdag, jobbat sista dan för denna vecka. Imorrn är dagen jag har gruvats för i några veckor, mormors begravning. Har som blockerat det lite i mina tankar men nu är det verkliget. Och verkligare blir det imorrn, men blir ett avsked & ett avslut liksom. Nu kan vi alla gå vidare sen, inte ha denna tunga begravning hängandes över oss. Overkligt att älskade mormor ska begravas, uscha nu rinner mina tårar igen. Får sminka mig imorrn med vattenfast smink så man inte ser ut som et tvättbjörn.

Veckan so far har gått väldigt fort. I måndags jobb & sen lite fix hemma & så la jag mig strax efter åtta, skulle öppna på tisdag & då ringer väckarn 04.40, liiiite väl tidigt tycker jag. Somnade såklart inte utan låg & läste några timmar. Men var rätt pigg då väckarn ringde. Efter jobbet i tisdags for jag in på Polyfoto för att framkalla lite bilder, bla en bild på mormor som ska stå på kistan. Mendans bilderna skulle bli klara tittade jag in en sväng till Thess & barnen. Hem å käkade & sen ner till Ramona & några timmars surr. Hemma vid åtta & då gick jag & la mig, andra kvällen som jag la mig vid åtta. Med skillnaden att jag läste några sidor & sen sov jag, haha. Var rätt utvilad imorse om man säger så. Minns i början av graviditeten då var jag så sjukt trött, så jag la mig ofta vid åtta-nio tiden & somnade. Men skillnaden då var att jag var lika trött då jag vaknade, och ändå som jag på lunchen på jobbet också. Tur den tröttheten inte håller i sig hela graviditeten, hur skulle man orka nåt då liksom?
Idag var det jobb till fem, och sen klippning. Så nu känner jag mig fräschare i håret än jag gjort på länge. Håret har de senaste veckorna blivit så slitet, vet inte om det är hormonerna i kroppen som gör det? Frissan trodde det. Ska köpa riktigt inpackning på nån salong så blir nog håret lite bättre, eller så ett billigt tips men superbra & enkelt. Ha i olivolja som inpacking, funkar superbra. Så kanske provar det istället, det har man ju hemma. Där har ni ett tips alla med slitet & glanslöst hår. Återkommer då jag testat.

Nu ska jag iaf försöka sova, känns omöjligt men annars kommer morrondagen bli ännu värre utan sömn.

En psalm som ska spelas imorrn är "där som rosor aldrig dör" den var bla med i Änglagård. Uscha! Bara jag tänker på den låten fylls mina ögon med tårar så den blir värsta låten. Jag har inte varit på så många begravningar men flera som jag varit på så har den spelats, så den kommer jag alltid förknippa med begravning. Och nu med mormor, men hon tyckte om den biten. Måste komma ihåg att ha med mig näsdukar, ska packa ner dom nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar