söndag 22 maj 2011

Birsta

Igår blev det en heldag i Birsta. For hemifrån nio, Mallan & Marina följde oxå med. Sen sprang vi runt i affärer & shoppade en del. Kläder var vi alla tre ute efter. Jag kom hem med två klänningar, tights, en par blusar, tröjor, 3 par skor, hårvax, 2 par solbrillor & så en dammsugare till övervåningen. Lite smått & gott från Rusta oxå. Så vi hann med oss bra. Mat blev det på Donken & när vi gick ut från Birsta köpte vi med oss varsin kaffe latte, jag tog med smak av choklad mint, den var god. Köpte Latte eftersom då är det mycke mjölk, jag dricker ju inte längre kaffe, tycker helt enkelt att det inte smakar bra. Men blev så trött så tvingade i min Latte, men det är bra sött med Latte & sen med smak. Tycker inte om då saker är för sött, får hellre gå åt det surare hållet, men svårt d med kaffe, haha.
Var hemma igen strax efter sju, kändes i bena vill jag mena, särskilt i fötterna. Men nu har jag lite mer sommarkläder iaf, & tur var det att Marina ville in på Mediamarkt annars hade jag inte köpt dammsugarn. Har ingen till övervåningen här hemma, och det är så drygt att bära Kirbyn upp varje gång det ska dammsugas, vilket borde göras typ varje dag. Men nu blir det var tredje ca, vilket är alldeles för lite men tanka på att Figo drar in en hel del "böss". Men nu så kan man fort dammsuga där. En svart dammsugare blev det oxå, glänser så fint, haha. Måste inviga den om en stund.
Ska ta & käka lite lunch nu innan älskling ska iväg & arbeta. Dom hade lite jobb idag så han kunde börja tolv, jobba endast 6 timmar, skönt för honom! Istället för 12som dom gör på helgen.
Näe ska ta & värma på korven nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar