tisdag 24 maj 2011

Hundklipp

Kväll igen, ska strax sussa. Igår hade jag stängning på dagis, slutade vid halvsex. Sen fick vi kvällsbesök av Jennie & Wille, dom körde ner en sväng från Övik. Alltid trevligt att ses. Så vi bjöd på grillat, måndan till ära. God måndagsmat, och trevligt surr & sällskap. Kunde tom sitta ute på pergolan & äta. Satt ute till halvnio då dom begav sig uppåt landet igen. Härligt! Hoppas sommaren är på g nu.

Idag var det jobb till fyra & när jag kom hem så blev det klippning av voff. Så nu är Figo sommarfrissad & matte har mjölksyra i högerarmen efter att ha hållit i klippmaskinen i flera timmar. Som tur är var det finväder så kunde hålla till ute. Tre timmar togdet, och strax efter vi var klara & kommit in så kom det spöregn. Så väldigt tur att vi hann klart. Figo ser alltid lite rolig ut då han är nyfrissad, blir som lite tussigt & så. Och så är jag kanske inte den bästa att klippa så det bli jämnt, men det duger. Efter en par veckor har pälsen vuxit till sig. Och han är ju alltid lika söt ändå. hihi
Förebild:

Efterbild:



Imorrn slutar jag ett, då ska jag & Ramona ner till Kfors för att färga ögonbrynen. Återkommer imorrn med hur resultatet blev.
Nu ska jag sussa, börjar tidigt.
natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar